Június 5-én a balatonfüredi Kongresszusi Központban rendezik a Trust Summitot, amely mára Magyarország egyik legmeghatározóbb üzleti konferenciája. A Bizalmi Kör által szervezett esemény évről évre olyan platformot biztosít a hazai cégvezetők számára, ahol a tudás, az innováció és a kapcsolatépítés találkozik.
Dóra Dalma szociális munkás, kulturális szociológus, a Láthatatlan Tanoda szakmai vezetője. Az oktatási egyenlőségért tevékenykedő józsefvárosi szervezet élén azért dolgozik, hogy csökkenjenek a társadalmi igazságtalanságok, és minőségi oktatásban részesülhessenek a roma gyerekek is. Meggyőződése, hogy a társadalom mobilizációja szempontjából kulcsfontosságú a hátrányos helyzetű gyerekek minőségi oktatása és az, hogy az iskolakezdéstől az érettségiig, vagy azon is túl vezető úton legyen, aki fogja a kezét és támogatja azt, aki a többiekhez képest hátrányokkal indul. Hartyányi Orsolya közgazdász, turizmus- és vendéglátás-irányításból, hosszabb nemzetközi karrier után 2023-ban lett a Wolt Magyarország ügyvezetője. A cég irányítását egy jelentős növekedés hihetetlenül izgalmas-mozgalmas időszakában vette át. Munkatársai szakértelme mellett innovatív szemléletét és remek kapcsolatteremtési képességét dicsérik, neki pedig meggyőződése, hogy a társadalom számára visszaadni nemcsak kötelesség, de óriási lehetőség is, amiből az üzleti szereplők is csak profitálhatnak. Kettejüket a Bridge Budapest Árnyékprogramja kötötte össze azzal a céllal, hogy hidat képezzenek az üzleti és civil szféra között. A program során látszólag két távoli terület vezetői kapcsolódnak és inspirálódnak egymás vezetői tudásából, dilemmáiból és tapasztalataiból.
Bár sok cégvezető ma még fél a mesterséges intelligenciától, a bécsi Közgazdaságtudományi Egyetemem azt oktatják, hogy nem aggódni kell, hanem kihasználni a lehetőségeket. Ezen ugyanis akár a vállalat jövője is múlhat.
A koronavírus-járvány után a háború a cégvezetőket is újabb kihívások elé állította, így előtérbe került a készségfejlesztés – mondja Hoványi Márton retorikatréner és Nagy Fruzsina mentálhigiénés retorikatréner, a Szónok Születik Retorikaiskola két alapítója. Interjú.
Az 1990-es évek elején alakult vállalkozások vezetői, tulajdonosai, az első nagy generáció tagjai egyre idősebbek, így a vezetés átadása, az utódlás egyre több vállalkozásnál válik alapkérdéssé. Ha nem rendezik el időben az átmenetet, és a tulajdonos meghal, akkor a cég működése is veszélybe kerülhet. Ilyenkor az örökösöknek érdemes gyorsan lépniük, mert könnyen lehet, hogy a cég ügyei nem várhatnak a hagyatéki eljárás befejezéséig.
Világszerte a gazdasági vezetők közel kétharmada elhúzódó válságra számít, ötödük pedig dupla válságra. A vezető üzletemberek tizede szerint a járvány a cége puszta létét fenyegeti.
A koronavírus miatt történelmi időket élünk. Mindez igaz a munka világára is; tömegével vonulnak a cégek dolgozói home office-ba, ami megannyi kihívás elé állítja nemcsak a dolgozókat, de a vásárlókat és ügyfeleket is. A vezetők azonban tekinthetnek erre a helyzetre lehetőségként is.
A munkaerőhiány következtében egyre-másra jelennek meg a csábítóbbnál csábítóbb ajánlatok, ezzel párhuzamosan viszont egyre nagyobb HR-kihívásokkal néznek szembe a cégek. Nem mindegy ugyanis, hogy milyen munkakörnyezetet tudunk kínálni a jelentkezőknek.
Egy friss tanulmány szerint a cégvezetők 93 százaléka tart attól, hogy nem tudják majd kezelni az alapvetően a multik adókerülési gyakorlata ellen kidolgozott új szabályokat.
A Comparably két kategóriában végzett felmérést: az egyikben azt vizsgálták, kik azok a cégvezetők, akik a legtöbbet tesznek a munkahelyi diverzitásért, míg a másikban arra kerestek választ, kik támogatják a legjobban a nők karriertörekvéseit a cégnél.
Milyen a menő cégvezető? Magabiztos, határozott, remekül kommunikál, karizma árad belőle. Valamelyik jó nevű egyetemen végzett, akár több diplomája is van és természetesen külső megjelenésében is megnyerő, lefegyverző egyéniség. Valóban?
Azt hinnénk, hogy a cég reklámfiguráját látjuk egy kirakodóvásárban, pedig ő a vezérigazgató. John Legere csak rózsaszínű ruhákat hord, a közösségi médiában páros lábbal száll bele a versenytársakba, és közben még főzős műsort is vezet. A tudatosan felépített (ön)marketing pedig kifizetődő.
A kínai Forbes közzétette a 100 legkiválóbb női vezetőjét rangsoroló listáját, aminek élén az ország legnagyobb légkondicionáló gyártójának elnöke, Dong Mingzhu áll, aki azóta nem vett ki egyetlen szabadnapot sem, mióta 1990-ben értékesítőként csatlakozott a céghez.
Mi a sorsa az olyan vállalkozásoknak, amelyek már nem működnek, ügyvezetőjük külföldre távozott, adószámukat törölték, de van adótartozásuk, ezért nem vonták végelszámolás alá?