Kinnarps
Kinnarps
Tetszett a cikk?

A munkaerőhiány következtében egyre-másra jelennek meg a csábítóbbnál csábítóbb ajánlatok, ezzel párhuzamosan viszont egyre nagyobb HR-kihívásokkal néznek szembe a cégek. Nem mindegy ugyanis, hogy milyen munkakörnyezetet tudunk kínálni a jelentkezőknek.

A munkaerőpiacon nagy a fluktuáció, rengeteg a jobbnál jobbnak tűnő ajánlat, pusztán fizetésemeléssel már nem lehet megtartani a munkavállalókat, főleg, ha a céges kultúra élhetetlen.

Szerencsére egyes cégvezetők már rájöttek arra, hogy érdemes külsős tanácsadók segítséget kérni, és jó helyen is keresgélnek, csak nem mindig a megfelelő eszközökkel.  A siker kulcsa ugyanis nem abban rejlik, hogy lemásoljuk egy menő cég irodáját és teletömjük a teret belsőépítészeti gagekkel, vagy beiktatjuk a heti egy homeoffice-t, aztán mindenki legyen boldog.

Őszinteség, egymás igényeinek megismerése

Az irodák átalakításakor az ideális arányokat kell megtalálni, és éppen ebben segít a Kinnarps svéd irodai megoldásokkal foglalkozó cég által kínált munkatér-analízis. A hangsúly a munkatársak szokásain, napi rutinján és a funkcionalitáson van. (Persze kellenek hozzá olyan cégvezetők, managerek is, akik felismerik, hogy akkor járnak jól, ha a munkatársaik, beosztottjaik elégedetten járnak be dolgozni.)

Egy innovatív és hatékony iroda megteremtése nemcsak belsőépítészeti koncepció, hanem lehetősége arra, hogy valódi, pozitív változásokat valósítsunk meg a munkahelyeken. A Kinnarps svéd irodai megoldásokkal foglalkozó cég Munkatér Analízis szolgáltatása (Next Office™) abban segít a cégvezetőknek, hogy a dolgozóik speciális igényeit felmérve olyan kreatív munkakörnyezetet hozzanak létre, amely a kollégákat egyénileg, és szervezeti szinten is támogatja a fejlődésben és az egészségmegőrzésben.

Egy innovatív és hatékony iroda megteremtése nemcsak belsőépítészeti koncepció, hanem lehetősége arra, hogy valódi, pozitív változásokat valósítsunk meg a munkahelyeken. A Kinnarps svéd irodai megoldásokkal foglalkozó cég Munkatér Analízis szolgáltatása (Next Office™) abban segít a cégvezetőknek, hogy a dolgozóik speciális igényeit felmérve olyan kreatív munkakörnyezetet hozzanak létre, amely a kollégákat egyénileg, és szervezeti szinten is támogatja a fejlődésben és az egészségmegőrzésben.

A munkatér-analízis számos különböző elemből áll: digitális eszközök, workshopok és elemzések segítségével a munkatársak igényeit és a cég jövőbeli céljait tökéletesen támogató munkakörnyezet  receptjét adja meg, ami alapján már könnyedén ki lehet alakítani az irodát, amiben mindenki szívesen dolgozik.

A Kinnarps eddigi tapasztalatai azt mutatják, hogy az emberek a workshopok során eleinte bizalmatlanok, aztán egyre jobban kinyílnak, mernek őszinték lenni. Ráadásul a dolgozók a folyamat során megtapasztalhatják azt is, hogy igenis számít a véleményük, a cégvezetés kíváncsi az igényeikre, „részei az egésznek”.

Ilyenkor az is kiderül, hogy sok esetben igen nagy szakadék tátong a vezetők és a munkatársak elgondolása között - már ami a szervezeti problémákat illeti. A workshopok során az addig bagatellnek hit, de nagyon is lényeges dolgok is a felszínre kerülnek, amiken így már lehet el lehet kezdeni változtatni.

Fontos az időzítés is: a legoptimálisabb ha, - az iroda és a változás méretétől függően- már egy vagy két évvel a tervezett változtatás (költözés) előtt elkezdjük a folyamatot, ezzel sok felesleges stressztől és költségtől kíméljük meg a céget.

„Mi az akadály, amit le akarnak küzdeni?”

„Minden felmérés elején megkérdezzük: miért akarnak velünk dolgozni? Mi az az akadály, amit le akarnak küzdeni?” – meséli Paukovics Gábor, a Kinnarps munkatérszakértője. „Az analízisünk célja, hogy a döntéshozók értsék, a dolgozók milyen százalékban, milyen fókuszszinten, mennyi ideig végeznek egy adott feladatot, és milyen jellegű terek tudnák ezt a legjobban segíteni és a nap végén milyen környezetben tudnának jobban és eredményesebben dolgozni.” – teszi hozzá.

Paukovics Gábor a HVG BrandLabnek elmondta: saját fejlesztésű társasjátékuk egyik oldalán különböző terek, a másikon pedig aktivitások szerepelnek, a munkatársaknak pedig egy workshop keretében kártyákat kell a táblára helyezniük egyéni, illetve csapatszintű preferenciáik alapján.

A kérdések közt szerepel például, hogy a választható opciók közül melyik teret választanák telefonálásra, illetve hogy egy adott helyiségben milyen koncentrációs szintet igénylő munkát végeznének. A térlistát – amely az edzőteremtől a tetőteraszig számtalan lehetőséget tartalmaz – ezt követően közösen szűkítik le.

Rá kell ébredni arra, hogy min is akarunk változtatni

„Meglepő például, hogy egyes, akár nagy volumenű cégeknél is még mindig csak vágy a saját laptop és az erős wifi” – fogalmaz Paukovics. Hozzátette: egy nemrég végzett felmérés során ügyfelük csapata rávilágított: pozitív volt számukra, hogy egy másfél-kétórás asszociációs játék keretében alapvető toborzási, kommunikációs problémákat ismertek fel a saját cégükkel kapcsolatban.

„Mi abban segítünk, hogy lehetőséget adunk rá, hogy más szemszögből nézhessenek a munkájukra és az azzal kapcsolatos területekre, témákra. Így megkönnyítjük a problémák feltárását, hogy ráébredhessenek, hogy ha valamin változtatni szükséges. De hogy mi a probléma, azt nekik kell megfogalmazniuk” – tette hozzá a szakértő.

A munkatér-analízis során előfordul, hogy az első fázis, az ún. víziókreáció során a vezető más célokat fogalmaz meg, mint a munkatársak a későbbi workshopok, illetve az online felmérés során. Arra is akad példa, amikor egy cég az anyavállalat stratégia- és márka-átalakításához kapcsolódva vág bele irodaingatlanja újragondolásába.

Fontos kiemelni, hogy nem elég, ha már tudjuk, mit kell változtatni egy irodán, lényeges az is, hogy a változások meg is valósulnak-e. Elengedhetetlen a megfelelő belsőépítész bevonása és a számára a pontos és részletes brief megadása, a munkatér analízis riportja ebben is nagy segítségnek bizonyul. Továbbá a következetes döntés hozatal és vezetői kultúra, illetve célirányos belső kommunikáció a változásról.

A beköltözés után sem állhatunk meg, hiszen a cégeknek szükségük van olyan emberre, aki a vállalati kultúrát a mindennapokban karban tartja (mood manager, office manager), a megvalósult projektet vezeti és utánköveti, valamint segít napi szinten nyomon követni a felmerülő igényeket és megelőzni az állagromlást. Hiszen hosszú távon így bizonyosodik be, hogy a változások valóban beváltották-e a hozzájuk fűzött reményeket.

Egy innovatív és hatékony iroda megteremtése nemcsak belsőépítészeti koncepció, hanem lehetősége arra, hogy valódi, pozitív változásokat valósítsunk meg a munkahelyeken. A Kinnarps svéd irodai megoldásokkal foglalkozó cég Munkatér Analízis szolgáltatása (Next Office™) abban segít a cégvezetőknek, hogy a dolgozóik speciális igényeit felmérve olyan kreatív munkakörnyezetet hozzanak létre, amely a kollégákat egyénileg, és szervezeti szinten is támogatja a fejlődésben és az egészségmegőrzésben.

Egy innovatív és hatékony iroda megteremtése nemcsak belsőépítészeti koncepció, hanem lehetősége arra, hogy valódi, pozitív változásokat valósítsunk meg a munkahelyeken. A Kinnarps svéd irodai megoldásokkal foglalkozó cég Munkatér Analízis szolgáltatása (Next Office™) abban segít a cégvezetőknek, hogy a dolgozóik speciális igényeit felmérve olyan kreatív munkakörnyezetet hozzanak létre, amely a kollégákat egyénileg, és szervezeti szinten is támogatja a fejlődésben és az egészségmegőrzésben.

A munkatér-analízis számos különböző elemből áll: digitális eszközök, workshopok és elemzések segítségével a munkatársak igényeit és a cég jövőbeli céljait tökéletesen támogató munkakörnyezet  receptjét adja meg, ami alapján már könnyedén ki lehet alakítani az irodát, amiben mindenki szívesen dolgozik.

Az oldalon elhelyezett tartalom a Kinnarps Hungary Kft. megbízásából készült, a cikket egy független szerkesztőség írta, előállításában és szerkesztésében a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.

Kinnarps

Biztos, hogy jól ül? – Ezekre figyeljen az irodában!

Az ülőmunka, ahogy a belső szervekre, úgy vázizomzatunkra és a gerincünkre sincs jó hatással. Ám sokszor nem is vagyunk tudatában, hogy napi nyolc-tíz órában milyen sokat tudunk ártani az egészségünknek. Mégis mi mindent tehetünk azért, hogy ne üljük magunkat tönkre?

Kinnarps

"Már rég túlhaladtunk az egy ember – egy asztal felálláson"

Csak ma hányszor érezte úgy a munkahelyén, hogy nincs egy perc nyugalma, és nem tud sehol zavartalanul telefonálni? Hány meetinget kellett áttennie helyhiány miatt, és hányszor megy el az életkedve, ha ránéz az irodai asztalára? Szerencsére ma már egyre több cégvezető ismeri fel, hogy a munkahelyi környezet a dolgozók teljesítményére is jó hatással van. Utánajártunk, mi is az a munkatér-analízis, és miért éri meg belevágni.

hvg.hu Vállalat + Vezető

Rájött a főnök: jobb munkakörnyezet = jobb munkavégzés

Bár a 2008-ban kezdődött világgazdasági válságnak a legtöbb szektorban hivatalosan is vége, a költségoptimalizáció, illetve az erőforrások maximális kihasználására törekvés továbbra is napirenden maradt a hazai és a nemzetközi vállalatok stratégiájában egyaránt. Ez a tudatosabb hozzáállás segítheti a vállalatokat abban, hogy a jövőben sokkal fenntarthatóbban működjenek, és ehhez új megoldásokat keressenek például a munkakörnyezet kialakításában is.

Kinnarps

Hol jár az a kolléga, aki soha nincs az asztalánál?

Üres asztalokat talál az irodában, pedig mindenki bent van, csak éppen valahol máshol teszi a dolgát? A meetingekkel, külső tárgyalásokkal vagy hosszas konferenciabeszélgetésekkel teletömött modernkori irodista napirendjének és munkastílusának már nem elég a dedikált asztal, ennél jóval kreatívabb, rugalmasabb, ugyanakkor nyugodtabb munkakörnyezetre vágyik.

Kinnarps

Minden tárgyaló foglalt? Akkor ezt olvassa el!

Sokszor nem is gondolnánk, mennyire befolyásolja a dolgozók eredményességét és a cég pénztárcáját, ha nincsenek meg a megfelelő körülmények a kényelmes és zavartalan közös gondolkodásra, kreatív együttműködésre. De hogyan hozhatunk létre olyan tereket, amelyekben mindenki jól érzi magát, hatékonyan támogatják a mindennapi munkavégzést és kommunikációt, emellett pedig költséghatékony megoldást jelentenek a cég számára?

Az egész világ arra figyel, mit lép jövőre Amerika

Az egész világ arra figyel, mit lép jövőre Amerika

„Három kérdés, és kiderül, felkészültek vagyunk-e váratlan vészhelyzetekre – ezen a teszten a lakosság fele elvérezne”

„Három kérdés, és kiderül, felkészültek vagyunk-e váratlan vészhelyzetekre – ezen a teszten a lakosság fele elvérezne”

Tényleg erre tartanak a magyar bankok?

Tényleg erre tartanak a magyar bankok?

Orbánék támogatják, hogy Szlovákiában legyenek az orosz–ukrán béketárgyalások

Orbánék támogatják, hogy Szlovákiában legyenek az orosz–ukrán béketárgyalások