#e-kereskedelem





Imádunk szagolgatni és tapizni

Bár hatalmas léptékben növekszik az e-kereskedelem, sok amerikai kiskereskedő be is zárja boltjait, egyáltalán nem biztos, hogy a személyes vásárlás, és ezzel együtt a boltok is teljesen meg fognak szűnni. Ennek pedig több oka is van: például az, hogy az emberek szeretik megtapogatni, megszagolgatni a vágyott terméket.

hvg.hu

Bejöhet az Amazon Magyarországra?

Úgy tűnik, kútba esik az Amazon online kereskedőcég egyik csehországi raktárának felépítése: a brnói hatóságok ugyanis nem adtak engedélyt az ottani logisztikai központ felépítésére. Más cseh városok, illetve Szlovákia már neki is állt lobbizni, hogy az ő területükön épüljön fel a raktár. Magyarországnak is lehetne talán esélye beszállni a versenybe.

hvg.hu

Egy hiba a webshopban, és már ugrott is a vásárló

Körülményes honlap-navigáció, döcögős tranzakciók, láthatatlan webes csapdák és szakemberhiány – ezek a legjellemzőbb akadályok az online és mobil fogyasztói kapcsolatok építésének útjában. Az IBM Tealeaf és az Econsultancy 2013-as globális felmérésében több mint 500 online szakembert kérdeztek cégük digitális üzleti gyakorlatáról.

hvg.hu

Így lehet beszállni az e-bizniszbe

A kis- és közepes vállalkozások túlnyomó máig nincs jelen az interneten, nem használ online marketing eszközöket, azonban az erősödő online konkurensek hatására egyre többen kerülnek lépéskényszerbe. Vajon felvehetik a versenyt a hagyományosnak tekinthető vállalkozások az interneten?

hvg.hu


Meska.hu: kézműves közösségépítés sokmilliós árbevétellel

Öt évvel ezelőtt nyitotta meg két barátnő a Meska.hu online kézműves piacteret, ahol kezdetben csak pár tucat árus kínálta kézzel készített termékeit, mára viszont 3600 művész és alkotó kap lehetőséget, hogy munkáit pénzzé tegye. Az oldalt havonta több mint félmillióan töltik le. Porst Réka és Hídvégi Borbála a site elindításával a profik mellett több száz kismamának, nyugdíjasnak és hátrányos helyzetben élő embernek segített, hogy a hobbijuk pénzkereseti forrássá válhasson.

Ember Zoltán

Kütyüket és könyveket vásároltunk tavaly az interneten

Négyből három internetet használó magyar felnőtt vásárolt már a világhálón – derült ki egy 2013-as felmérés adataiból. A magyar online vásárló főként telekommunikációs eszközt és kiegészítőket, biztosítást, könyvet, üdülést rendel valamely webshopban és leggyakrabban bankkártya adatainak megadásával egyenlíti ki a számlát.

hvg.hu

Az online üzlet elindítása

Az utóbbi években sok hazai kereskedő, illetve gyártó mikro vállalkozás nyit saját webshopot. Főleg azok lehetnek sikeresek, akik kereskedőként egy-egy termékre specializálódnak, illetve azok, akik a saját maguk által gyártott terméket kínálják. Az alábbiakban összefoglaljuk az online üzlet elindításának legfontosabb szabályait.

hvg.hu

Vegyen helikoptert otthonról a kínai Alibabától!

Megkezdte repülőgépek és helikopterek online értékesítését Kína legnagyobb e-kereskedelmi vállalata, az Alibaba – jelentette a kínai média pénteken. A szintén legnagyobb kínai online áruház, a Taobao weblapján csütörtöktől meghirdetett aukciókat szeptember 16-án zárják le. Elvben hat repülőgép kerül kalapács alá, de könnyen lehet, hogy nem mindegyik talál gazdára.

MTI

Sok a visszaélés az e-kereskedelemben

Az e-kereskedelemben csaknem kétszer annyi visszaélést tapasztalnak a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) budapesti és Pest megyei adórevizorai, mint a régióban vizsgált egyéb értékesítési formák esetén, ahol az arány általában 30-33 százalék között mozog.

MTI

Teljes hazai szektorokat lehetetlenít el az áfatrükközés

A Napi Gazdaság szerint kritikus helyzetbe hozzák a magyar e-kereskedelmi szektort a külföldön bejegyzett webáruházak, amelyek úgy árusítanak Magyarországon, hogy a környező országokban jellemző kisebb áfát tartalmazó számlát állítanak ki, tarthatatlan árversenyre kényszerítve ezzel a magyarokat. A körhintacsalás néven ismert áfatrükközés is teljes hazai szektorokat lehetetlenít el.


Okosodó kereskedelem: megváltozott a verseny célja

Az idei, tizedik Elektronikus Kereskedelem Konferencia középpontjában az okostelefonok és egyéb okos megoldások nyomán okosodó kereskedelem nyújtotta lehetőségek, illetve az ezekhez kapcsolódó üzleti kihívások állnak.

hvg.hu



Egyre vastagabb a mobilbuksza, tarol a PayPal

Tavaly a világ vezető online pénzügyi szolgáltatója, a PayPal 40 százalékkal múlta felül év eleji előrejelzését a mobileszközökön végbemenő fizetésekkel kapcsolatban, aminek volumene 2012-ben elérte a 14 milliárd dollárt. Ezzel az eredménnyel a vállalat 250 százalékos növekedést ért el a 2011-es évhez viszonyítva.

hvg.hu