#filmkritika









Édes a Hab, de nem áll össze
 

Édes a Hab, de nem áll össze

Lakos Nóra első játékfilmjéhez megtalálta Kerekes Vicában a tökéletes hősnőt. Ám mint itthon oly sokszor, a nagy találkozásra szerencsétlen árnyékot vet a műfaji hozzávalókat és receptet sutácskán alkalmazó, kapkodós forgatókönyv. Kritika.

Kovács Gellért Kovács Gellért



A tíz Oscarra jelölt 1917 mesterkurzusnak remek, háborús filmnek csak jó
 

A tíz Oscarra jelölt 1917 mesterkurzusnak remek, háborús filmnek csak jó

Hosszú rohanás az első világháborúban, avagy Sam Mendes, az eminens rendező és Roger Deakins, az operatőrlegenda egysnittest játszik a lövészárkokban, és azokon kívül is – nem is kérdés, hogy magukkal húzzák a nézőt. Ám mintha valami fontosat elhagytak volna a nagy futás közben. Kritika.

Kovács Gellért Kovács Gellért



Így mocskosul nehéz új életet kezdeni
 

Így mocskosul nehéz új életet kezdeni

Ahogy Scarlett Johansson és Adam Driver válik, felér egy csoportterápiával. Pedig Noah Baumbach Oscar-várományos filmje mindent csinál, csak nem okoskodik. Mégis olyan hatással lehet a nézőre, mint kevés mai film. Katartikus hatással. Kritika.

Kovács Gellért Kovács Gellért

Scorsese három és félórás gengsztertemetést rendezett a Netflixnek
 

Scorsese három és félórás gengsztertemetést rendezett a Netflixnek

A maga kegyetlen, elégikus módján kifejezetten szép film Az ír, és persze nagyszerű együtt látni Robert De Nirót, Joe Pescit és Al Pacinót, ám a digitális fiatalítás belerondít az élménybe. És azért a streaming-premier előtt mindenképp érdemes megnézni moziban. Kritika.

Kovács Gellért Kovács Gellért

Nagyon akar az új Terminátor-film, de így is egy helyben toporog
 

Nagyon akar az új Terminátor-film, de így is egy helyben toporog

Ami nem megy, azt fel kellene adni – ám amiben van valamennyi pénz Hollywoodban, azt nem hagyják veszni. James Cameron pont 35 éves klasszikusa után egy zseniális, szintúgy korszakos jelentőségű második rész, és még három, egyre gyengébb folytatás készült. Meg egy bénácska tévésorozat. A részben Magyarországon forgatott Terminátor: Sötét végzet kedvéért nullázták Az ítélet napja után készült produkciók történéseit, és még Cameron is visszatért a franchise-hoz. Igaz, csak a produceri székbe. Vártuk a csodát, de elmaradt. Kritika.

Kovács Gellért Kovács Gellért


A Pesti balhéval az a legkisebb baj, hogy nem lehet belőle a magyar Ocean’s Eleven
 

A Pesti balhéval az a legkisebb baj, hogy nem lehet belőle a magyar Ocean’s Eleven

Lóth Balázs kétségtelenül nagy hittel és szívvel, mindenféle cinizmus nélkül, de aggasztóan kevés forgatókönyvírói és rendezői tehetséggel elkészített heist-film paródiájának(?) kellene még a Tenet előtt rávenni a magyarokat, hogy nagy számban visszatérjenek a multiplexekbe. Nehéz megtippelni, sikerül-e neki, mindenesetre, ha a minőségen múlna, üresek maradnának a széksorok. Kritika.

Kovács Gellért Kovács Gellért

Stephen King csak hálás lehet az Álom doktor filmváltozatának
 

Stephen King csak hálás lehet az Álom doktor filmváltozatának

Hogy Stanley Kubrick mit gondolna Mike Flanagan rendezéséről, sosem fogjuk megtudni, mindenesetre ez a rendkívül tehetséges, egyre biztosabb kezű rendező egyszerre épít az 1980-as legendás Ragyogás-adaptációra és emeli Stephen King 2013-ban megjelent folytatásának színvonalát. Nem semmi feladat – megsüvegelendő végeredménnyel. Kritika.

Kovács Gellért Kovács Gellért