#filmkritika

A szuperhősöket legyőzte az ego
 

A szuperhősöket legyőzte az ego

M. Night Shyamalan minden idők talán legszebb filmjét készítette a képregényekről 2000-ben. Utána komoly alkotói lejtmenet következett, majd három éve kvázi folytatta egykori sikerét a Széttörve című filmmel. Most az Üveggel nyilvánítja befejezettnek a trilógiát. Sajnos nem baj, hogy elvileg nem lesz több. Kritika.

Kovács Gellért Kovács Gellért

A Creed II-ben sokat beszélnek róla, de meg is mutatják a szeretet erejét
 

A Creed II-ben sokat beszélnek róla, de meg is mutatják a szeretet erejét

Csakúgy, mint az összes számozott és nem „hivatalos” folytatás, a Rocky-sorozat legújabb darabja is ugyanabból a sablonból építkezik, mint a bokszfilmek általában. Igen ám, de azokban nem búcsúzik el (állítólag) végleg Sylvester Stallone, nincs bennük annyi ellenállhatatlan jelenet, és nem kap szép játékra lehetőséget Dolph Lundgren. Kritika.

Kovács Gellért Kovács Gellért

A magyarok is hazudnak, de nálunk nagyobbat szól egy coming out
 

A magyarok is hazudnak, de nálunk nagyobbat szól egy coming out

Emberemlékezet óta nem készült magyar remake nemzetközi filmsikerből (vagy egyenesen soha), és ha ez teljesítmény, hát a BÚÉK tisztességesen elvégezte feladatát. Goda Krisztina és Divinyi Réka kiváló hazai színészeket kért fel virtuális üvegezésre, de a film igazán csak azok számára lehet izgalmas, akik nem látták az eredetit. És azok számára, akik képtelenek lennének elfogadni, ha a barátjukról kiderülne, hogy meleg. Kritika.

Kovács Gellért Kovács Gellért


Egyik oldalon az alábecsült nők, a másikon az öntelt férfiak
 

Egyik oldalon az alábecsült nők, a másikon az öntelt férfiak

Ami nem sikerült Ocean’s 8-nek, azt megcsinálják a Nyughatatlan özvegyek: egy nyolcvanas évekbeli brit tévésorozat remek mozifilmes adaptációja bizonyítja be, hogy az erős női karakterek ma sem attól lesznek menők, ha leutánozzák a férfiakat. Hanem attól, ahogy sérülékenységüket is vállalva rálépnek az őket átverő alfahímek tökeire. Kritika.

Kovács Gellért Kovács Gellért

Tilda Swinton és bandája megkampózza a húsunkat
 

Tilda Swinton és bandája megkampózza a húsunkat

Boszorkányok márpedig vannak, és olyan remake-ek is, amelyeket érdemes volt megcsinálni, még ha a (tánc)művészetet is kell bírni hozzá. A 152 perces Sóhajok nehéz film, sokszor undorító, máskor káprázatos, néha röhejes. Nem mindig jó nézni, de mindvégig moziélmény. Kritika.

Kovács Gellért Kovács Gellért


Egyetlen arcot nézünk másfél órán át, és megőrülünk az izgalomtól
 

Egyetlen arcot nézünk másfél órán át, és megőrülünk az izgalomtól

Gustav Möller. Jól jegyezzük meg ezt a nevet, mert könnyen lehet, sokszor fogjuk még hallani. A fiatal rendezőt Alfred Hitchcock bizonyosan keblére ölelné első játékfilmjéért, hisz Dánia Oscar-nevezettje, A bűnös maga a klasszikus filmes feszültségteremtést mesteri módon alkalmazó thrillercsoda. Kritika.

Kovács Gellért Kovács Gellért

Minket is üldöz az utoyai tömeggyilkos, de miért?
 

Minket is üldöz az utoyai tömeggyilkos, de miért?

A 2011-es, borzasztó terrorcselekményekről Erik Poppe készített először filmkészítési szempontból egészen tökéletes, velőtrázó filmet. (Aztán nemsokára érkezik Paul Greengrass alkotása is.) Az Utoya, július 22.-ben együtt menekülünk egy gyerekkel a szigeten. S miközben ezt tesszük, akár még a Saul fia kérlelhetetlensége is eszünkbe juthat. Kritika.

Kovács Gellért Kovács Gellért

Mint amikor valaki túlgondolja a szombat estét, pedig csak be kellene rúgni, de nagyon
 

Mint amikor valaki túlgondolja a szombat estét, pedig csak be kellene rúgni, de nagyon

Körülbelül így foglalható össze az új Predator-film. Shane Black, többek között a Halálos fegyver és Az utolsó cserkész írója, a Rendes fickók író-rendezője úgy megtekerte a Ragadozó-franchise-t, hogy szinte kitörte vele a film nyakát. Rengeteg üres karakter, feleslegesen megbonyolított cselekmény, nagy százalékban üresen pukkanó poénpetárdák. De legalább brutális és látványos. Kritika.

Kovács Gellért Kovács Gellért



Ryan Reynolds cafatokra robbantja a testét, de a szíve sértetlen marad
 

Ryan Reynolds cafatokra robbantja a testét, de a szíve sértetlen marad

A Deadpool 2. után nagy eséllyel sokan kedvet kapnak majd ahhoz, hogy Céline Dion dalára pörögjenek kecsesen a golyózáporban, miközben kardokkal szeletelik az ellenfelet – persze csak játszásiból. Hisz bármennyire is alpári és véres ez az egész, de mégiscsak játék, méghozzá a leglelkesebb, így aztán a legtiszteletreméltóbb fajtából való. Kritika.

Kovács Gellért Kovács Gellért

Ez a film egy igazi ufó!
 

Ez a film egy igazi ufó!

Az Így csajozz egy földönkívülivel leginkább azért érdekes, mert sikerül neki az, ami ritkán jön össze mozgóképnek: igazából csak önmagával azonos. Szürreális bájával, finoman szólva is önfejű szerkezetével vagy elkapja nézőjét, vagy messzire löki magától. Nagyjából úgy, mint a közeg, amelyben játszódik. Kritika.

Kovács Gellért Kovács Gellért

Steven Spielberg meghekkeli a szívünket
 

Steven Spielberg meghekkeli a szívünket

Méghozzá etikusan. Első hallásra talán nem tűnt elegáns ötletnek, hogy pont az a rendező adaptálja filmre Ernest Cline óriási sikerű regényét, a Ready Player One-t, akinek elég sok köze van ahhoz a korszakhoz – a nyolcvanas évekhez –, amely előtt a könyv tiszteleg. De az a helyzet, hogy ezt így, ennyire csodálatosan más talán nem is tudta volna megcsinálni. Kritika.

Kovács Gellért Kovács Gellért


Vagy idegesít, vagy elkápráztat Jennifer Lawrence kegyetlen pokoljárása
 

Vagy idegesít, vagy elkápráztat Jennifer Lawrence kegyetlen pokoljárása

Egy házaspár konfliktusairól szóló drámának indul, vallási és politikai allegóriáktól hemzsegő, határokat nem ismerő pszicho-horrorba hajlik Darren Aronofsky legújabb agymenése. A velencei közönséget és a kritikusokat szélsőségesen megosztotta az anyám!, de a premier után napokig mindenki erről beszélt. Ketten láttuk a filmet, kétfélét gondoltunk róla.

Bicsérdi Ádám Bicsérdi Ádám
  • Bicsérdi Ádám Bicsérdi Ádám
  • Bodnár Zsolt Bodnár Zsolt


Élvezet nézni, ahogy egy csapatnyi idióta kijátssza a rendszert
 

Élvezet nézni, ahogy egy csapatnyi idióta kijátssza a rendszert

Kevés viccesebb dolog van annál, amikor ennyi zseniális színész egyszerre csinál hülyét magából, és még egy lebilincselő sztorit is tudnak köréjük építeni. A Logan Lucky szándékoltan az Ocean’s-filmek glamúrtalan változata, ahol öltönyös-estélyis kaszinóivadékok helyett elhízott, félkarú, suttyó déliek tervezik meg a tökéletes rablást.

Bodnár Zsolt Bodnár Zsolt