Extra adóval büntetik a nehéz autókat a franciák
Egy kéttonnás autó után például 2000 euró (717 ezer forint) pluszadót kell majd fizetni.
Egy kéttonnás autó után például 2000 euró (717 ezer forint) pluszadót kell majd fizetni.
A Pénzügyminisztérium új törvényjavaslatot nyújtott be az Országgyűlésnek, számos változás jön.
Hiába tett panaszt az ellenzéki képviselők többsége az önkormányzatoktól elvett adóbevétel miatt, az Alkotmánybíróság az ügy lényegével nem foglalkozhat.
Jelentős bevételkiesésekkel kalkulál a következő évekre a kormány, amit részben a kiskereskedelmi különadóból, részben az önkormányzatoktól elvont pénzből tervez kompenzálni.
Elbocsátásokra és egyes szolgáltatások megszüntetésére is szükség lehet, amennyiben nem érkezik azonnali támogatás.
Csőzik László polgármester szerint tömeges elbocsátások jöhetnek a városban.
Ha növekszik a szociális hozzájárulás mértéke, és a gépjárműadóra sem számíthat a kerület, négymilliárd forinttól eshet el az önkormányzat.
A járvány elleni védekezés alapjába megy a gépjárműadóból várt teljes 87 milliárd forint, az önkormányzatok nem tarthatják meg a bevétel 40 százalékát, mint eddig. Sok önkormányzatnak ez volt az egyetlen saját bevétele.
Több önkormányzati dolgozót is el kellett küldeni, máshol munkaidőt vagy bért csökkentettek.
A települések kétharmadánál konkrétan likviditási problémát okoz a gépjárműadó elvonása, amit a kormány a gazdaságvédelmi akcióterv részeként rendelt el, de a járvány úgy általában is teljesen átírta a helyi irányítás feladatait, a finanszírozás átalakításáról azonban egyelőre nincs szó. Hiába írt levelet a TÖOSZ Pintér Sándornak, péntekig várták a választ, de az nem érkezett meg.
Már keddtől felére csökkentették a képviselői tiszteletdíjakat Berettyóújfalun, és a helyi beruházásokat is befagyasztották. A fideszes polgármester szerint a gépjárműadót még tudják pótolni, ennyivel tartoznak a kormánynak az adósság átvállalása miatt is. Abból lesz baj, ha ősszel az iparűzési adó nem fog befolyni.
A magyar gépjárműadó nem összeegyeztethető az Európai Unió és Törökország között létrejött társulási megállapodással, az adó ugyanis vámmal azonos hatású díjnak minősül, amelynek kivetését tiltja a megállapodás – döntött az Európai Unió Bírósága.
Úgy tűnhet, feneketlen zsákba önti a pénzét, aki ma a gépjárműadó, az üzemanyagot terhelő egyre nagyobb mértékű fogyasztási adó és a horribilis parkolási díjak mellett autózik a belvárosban - írja Morgás joga blog. A terhek tovább nőnek, ha bevezetésre kerül a dugódíj vagy a hídpénz. Melyikkel járna kevésbé rosszul, aki autóba ül a fővárosban?
Jövőre már nem lesz lehetőségük az önkormányzatoknak arra, hogy olyan cégektől jussanak extra bevételhez, amelyek az adott településen nem folytatnak valós tevékenységet, csak oda jegyeztették be magukat. A péntek benyújtott adócsomagban található a közúti közlekedési nyilvántartásról szóló törvény módosítása, ez vethet véget az „önkormányzati offshore-játszmáknak” – írja a hétfői Napi Gazdaság.
Tarlós István főpolgármester átalakítaná a gépjárműadót, amelynek bevételéből a közösségi közlekedést finanszírozná Budapesten.
Megdöbbentette a polgármestereket a kormány bejelentése, az önkormányzatok szerint ha most elveszik a gépjárműadó-bevételeket, akkor mindenről az államnak kell gondoskodnia.
Olasz mintára Magyarországon is be kellene vezetni, hogy a gépjárműadót és a kötelező felelősségbiztosítást együtt szedjék be a biztosítók - mondta a Napi Gazdaságnak Szmetana György.
Pénzügyi nehézségeik miatt egyre többen mondanak le a személygépkocsi használatáról Görögországban.
Tápszentmiklós község törvényes úton hozott létre legális adóparadicsomot - a településen az idei évtől sem iparűzési adó, sem építményadó nincs - írta hétfői számában a Magyar Nemzet.
Az alacsony fogyasztású kisautók vásárlói lesznek a legnagyobb nyertesei a 2009. július elsején bevezetendő új gépjárműadónak Németországban. Ha egyáltalán életbe lép a javaslat, a válság ugyanis mindent átírhat.