Betelepülési stop: nem kapkodnak Navracsics törvénye után az önkormányzatok
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
Egyelőre nem látni a végét a kanadai korlátozásellenes tüntetéssorozatnak.
Justin Trudeau kanadai miniszterelnök elfogadhatatlannak nevezte a kamionosok országszerte zajló tiltakozásait – írja a BBC. Az ottawai parlamentben tartott beszédében megvédte a Covid-korlátozásokat, amelyek miatt a kamionosok a fővárosba vonultak. A kamionosok azért tiltakoznak, mert az USA és Kanada között ingázó kamionosoknak kötelező felvenni a Covid elleni oltást.
A rendelkezés miatt január végén több száz teherautóval érkeztek tüntetők az ország fővárosába, hétfőtől eltorlaszolták a világ legnagyobb nemzetközi függőhídját, az Ambassador-hidat egy olyan határátkelőhelyen, amelyen az USA és Kanada közötti kereskedelmi forgalom negyede halad át.
A régió autógyártói azt mondják, hogy a folyamatos blokád okozta alkatrészhiány miatt csökkenteniük kellett a termelést és a műszakok számát. Ipari szakértők szerint ez a vállalatoknál elbocsátásokhoz vezethet, és növelheti a járművek piaci árát. A világ legnagyobb gyártója, a Toyota leállította a termelést három ontarioi gyárában, és közölte, hogy ezen a héten már nem gyártanak ott több járművet. A Fehér Ház a tiltakozások befejezésére szólított fel, mondván, hogy azok az autóipart és az amerikai mezőgazdasági exportot károsítják.
Mostanra mintegy 400 teherautó maradt Ottawa központjában. A rendőrség szerdán közölte, hogy a tüntetők ellen „tulajdon elleni szabálysértés” miatt vádat emelhetnek, mivel akadályozzák a helyi lakosokat „tulajdonuk jogszerű használatában, élvezetében és működtetésében”.
Az ottawai rendőrség figyelmeztetett, hogy „bárki, aki utcákat zár le, vagy másoknak segít az utcák lezárásában, bűncselekményt követhet el”. Hozzátették, hogy egy büntetőjogi elmarasztalás a járműveik lefoglalását és az Egyesült Államokba való beutazásuk ellehetetlenítését eredményezheti, azaz elveszthetik az állásukat.
A példa ragadós lenne, de nem hagyják
Eközben a kanadai példát néhányan szerették volna meghonosítani Franciaországban is, ahol az ország déli részéből indult volna egy autós konvoj a fővárosba, hogy tiltakozzanak a járványügyi korlátozások ellen. Ezt a kezdeményezést azonban a párizsi hatóságok betiltották.
Korábbi cikkeinket itt találja a kanadai eseményekről.
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
Barthel-Rúzsa Zsolt vállalkozása, a Századvég International Zrt. 2022-ben még 162 milliós profitot termelt, ez tavaly szűk 12 millióra zsugorodott. Igaz, a köztes, 2023-as év még rosszabb volt.
A Lázár János vezette szakminisztérium valakikkel egyeztetett a plázastop szigorításáról, s azt ígérte, a kormány nem fog (vissza)élni a plusz engedélyezési jogkörrel.
Kreitler-Sas Máté azt mondta, hogy nem fizet az énekesnek és szürreálisnak tartja, hogy az a Delhusa Gjon akarja beperelni, aki notóriusan megsértette a közlekedési szabályokat Újbudán.
Maszúd Peszeskján azt mondta, hogy kész rendezni a nézeteltéréseket az Egyesült Államokkal és nyitott a nukleáris tárgyalások újrafelvételére.
Iránnak az lehet a fő tanulság a most véget érő háborúról, hogy atomfegyver nélkül nem tudja megvédeni magát.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.
Látványosan távol tartotta magát a közel-keleti konfliktus értékelésétől Orbán Viktor. A kormányfőnek csak hazai használatra van mondása a fejleményekről.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.