Hamarosan már 750 ezer teherautó-sofőr hiányozhat az európai munkaerőpiacról
Ráadásul a jelenlegi sofőrök többsége ötven év feletti.
Ráadásul a jelenlegi sofőrök többsége ötven év feletti.
Az ittas sofőrt az buktatta le, hogy mindhárom sávot kihasználva kacsázott az autópályán.
Már most is a régiónk egyik legnagyobb sofőrhiánya van a magyar fuvarozó vállalatoknál, és hamarosan annyian mehetnek nyugdíjba, hogy nagyobb lehet a baj.
Senki sem sérült meg.
Vezetőfülke a hálójuk, kempingfőző a konyhájuk, és gyakran hónapokig vannak úton egyhuzamban. A német autópályákon közlekedő kamionsofőrök nagy része kelet-európai, vagy egy EU-n kívüli, alacsony jövedelmű országból való, és nemcsak a szakmájával járó közúti veszélyeknek van folyamatosan kitéve, hanem nyomorúságos életkörülményeknek és tömeges bércsalásnak is. A Deutsche Welle riportja.
A francia lap riportjának egyik megszólalója, egy munkaügyi szakember azt állítja, hogy az Európán kívülről Magyarországra egyre nagyobb számban érkező munkavállalók nagy része nem is tervezi a hazatérést. Bármit is bizonygat Orbán Viktor.
Óriási sofőrhiány van egész Európában, miközben a fuvarosok átlagéletkora folyamatosan nő, fiatal utánpótlás pedig alig akad. Egy évtizeden belül súlyos válság alakulhat ki.
A vétkes jármű vezetője súlyosan megsérült, így egyelőre nem tudni, miért nem lassított.
Annyi sofőr hiányzik, hogy ilyen, elsőre igencsak abszurd ötletekkel próbálnak javítani a helyzeten.
Csak Romániában vagy Lengyelországban 70-80 ezer sofőr hiányzik a munkaerőpiacról.
Több olyan vállalkozásról is tudni, ahol akár 5-10 kamion is áll a telephelyen, mert nincs, aki elvezesse őket.
A kamionsofőrök hiánya minden európai ország gazdaságát veszélyezteti – erre hívja fel a figyelmet a londoni Financial Times éppúgy, mint a német közszolgálati Deutsche Welle. A hiány már most is óriási, de várhatóan rosszabb lesz a helyzet, mert egyre kevesebben vállalják a nehéz munkát.
Európa-szerte 400 ezer sofőr hiányzik, ennyi kell ugyanis, hogy zökkenőmentesen ki lehessen szolgálni az ellátási láncokat. Ennyi embert viszont nem lehet pótolni.
Johnson brit miniszterelnök szerint jórészt azért nem vonzó Nagy-Britanniában a kamionsofőr-szakma, mert a közép- és kelet-európai EU-országokból érkező sofőrök hajlandók voltak rossz munkakörülmények között és alacsony bérezésért is dolgozni.
Eldurvult egy közlekedési konfliktus Gödnél.
Ez hanyag munkavégzés az Operatív Törzs ügyeleti központjának vezetője szerint.
A hatósági karantén szabályai alól nem akarnak kibújni, de az időintervallumot a megrendelések teljesítéséhez igazítanák a fuvarozók, hogy ne álljon le teljesen a nemzetközi szállítás. Most az operatív törzs döntésére várnak, a teljes biztonságot az egységes európai szabályozás oldaná meg.
Két napig várt a kamionos, hogy kicseréljék a kereket, de hiába.
A Németországban, egy autópályán lefilmezett sofőrnek láthatóan minden egyes pillanatban kihívást jelentett a teherkocsi irányítása.
Záróvonalat átlépve, forgalom elől elzárt területen áthajtva száguldott a kamion, aztán szemből jött egy iskolabusz.