Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Európa-szerte 400 ezer sofőr hiányzik, ennyi kell ugyanis, hogy zökkenőmentesen ki lehessen szolgálni az ellátási láncokat. Ennyi embert viszont nem lehet pótolni.
A kamionsofőrök hiánya, ami Amerikában és az Egyesült Királyságban már most ellátási problémákat okoz, Európa majdnem minden országában érzékelhető, és emiatt Magyarországon is bekövetkezhet egy komolyabb áruhiány – írta meg a G7. A gazdasági lap szerint Európa-szerte összesen 400 ezer sofőr hiányzik ahhoz, hogy zökkenőmentesen ki lehessen szolgálni az ellátási láncokat. Ennyi embert viszont nem lehet pótolni, mert a probléma rendszerszintű.
A lap szerint Magyarországon jelenleg a kamionok 7-8 százaléka áll, de nem azért, mert nincs fuvar, hanem azért, mert nincs, aki elvigye azokat. „A magyar kormány legalább olyan későn eszmélt a problémára, mint a többi európai, és úgy próbálta meg orvosolni a helyzetet, hogy ebből a rendkívül összetett problémából kiragadta az egyik lényeges gátat, a jogosítvány megszerzésének több mint félmillió forintos költségét” – olvasható a cikkben.
A portál azt írja, hogy a kamionos karrier elkezdésének az egyik nagy gátja, hogy ezt a nagy összeget bele kell tenni a képzésbe, és az állam ezt sokaknak megszüntette, amikor egy többrészes program keretében az elmúlt években teljes egészében átvállalta a költségeket. Érdemben azonban ez nem tudott segíteni a piacon, ugyanis a frissen képzett sofőrök Magyarországon maradását az uniós szabályok betartása mellett nem lehetett kikötni. A G7 itt úgy fogalmaz,
hogy a magyar adófizetők pénzén oktatott sofőrök nem kis része nyugati cégek alkalmazásában kötött ki, ha máshogy nem, akkor pár év vagy hónap hazai gyakorlatszerzés után. Magyarországon így alig enyhült a hiány, a szakma nem lett sokkal kedveltebb, és az elvándorlás ma is nagy.
Hozzáteszik, hogy a képzés költsége csak egy rendkívül sokrétű problémahalmaz egyik eleme. Rengeteg olyan kisebb-nagyobb gát van még, ami akadályozza a munkaerő bővülését, ezek összeadódnak, és így teszik igazán súlyossá a helyzetet. Ehhez jön hozzá, hogy a kamionos szakma társadalmi megbecsülése nem elég jó, a sofőröket kiszolgáló infrastruktúrát az európai államok nem fejlesztik kellő mértékben (nincs parkoló, nincs őrzés, nincsenek kulturált körülmények az autópályák mellett), a nők előtt sehogy sem tudják megnyitni a szakmát, a fiataloknak pedig nem tudnak a helyben elvégezhető szakmunkáknál jobb jövőképet kínálni.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
Nincs hatalmuk felettünk.
A Tisza Párt elnöke arra kérte a magyar rendőröket, hogy a szombati Pride-on a magyar embereket védjék meg.
Ráadásul az elmúlt évekkel ellentétben a környező országokban is sokkal jobban érdekelte az embereket, hogy mi történik Magyarországon a Pride-dal.
A képviselő szerint legalább 250 millió forintot érhet az ingatlan.
A londoni tárgyalásokat követően aláírt megállapodás stabilizálhatja a két ország közötti kereskedelmet.