#kompetenciamérés










Nehéz a kompetenciamérésre fogni, ha egy gyerek a Toldi egy versszakából csak három szót ismer
 

Nehéz a kompetenciamérésre fogni, ha egy gyerek a Toldi egy versszakából csak három szót ismer

A 2022-es országos kompetenciafelmérés eredményei lesújtó képet festenek a magyar diákok szövegértési képességeiről. A pedagógusok szerint azonban ezt a tesztet nem szokták komolyan venni a diákok, mert nem kapnak rá osztályzatot, a digitális mérés pedig rásegíthetett arra, hogy a gyerekek gyorsan végigkattintsák a feladatokat. Ettől függetlenül általános tapasztalat az iskolákban, hogy a gyerekek nem értik, amit olvastatnak velük.


Parászka Boróka: Analfabetizmus mint kormányprogram
 

Parászka Boróka: Analfabetizmus mint kormányprogram

Ha a kompetenciafelmérés eredményeinek térképét nézzük, igazán akkor nézünk szembe a magyar közoktatás siralmas helyzetével. Ezek az eredmények ugyanis Budapesten is jelentősen romlottak, ott, ahol elvileg az oktatás színvonala és hozzáférhetősége még biztosított. Ehhez képest Gulyás Gergely mégis elővette a "cigánykártyát". Vélemény.







Ha Pintér Sándor új pályára állítja az oktatásügyet, azt tanítani fogják
 

Ha Pintér Sándor új pályára állítja az oktatásügyet, azt tanítani fogják

Adatok bizonyítják, hogy nem javult az oktatás minősége Orbán Viktor 2010-es uralomra jutása óta. Az iskolák szakmai autonómiája megszűnt, a pedagógus-életpálya romokban, a diákok teljesítménye nem javult, esélyegyenlőségről pedig szó sincs. Ebben a helyzetben veszi át az oktatásügy irányítását a belügyminiszter, egyelőre pénz, paripa, fegyver nélkül.