Tom Hanks megint sokat fut, de minek
Az Inferno művészettörténeti blablája mögött egy igencsak középszerű thriller rejtőzik. Hiába rohannak keresztül a főszereplők a világ legszebb helyszínein, egyetlen emlékezetes akciójelenetre sem futotta.
Az Inferno művészettörténeti blablája mögött egy igencsak középszerű thriller rejtőzik. Hiába rohannak keresztül a főszereplők a világ legszebb helyszínein, egyetlen emlékezetes akciójelenetre sem futotta.
Az HBO legújabb nagyágyúja lassan építkezik, de megéri kivárni, hogy teljesen elnyeljen a sci-fi és a western elemeit vegyítő világa. Kevés olyan sorozat van, ami ilyen erős gondolatokat ébreszt a nézőben – rejtélyeivel inkább a Lost örököse. Az 1080p sorozatunkban a Westworld című szériát vettük szemügyre.
A világ leggazdagabb országai mutatják – néhány kivétellel – a legkevesebb hajlandóságot a konfliktusövezetekből menekülők befogadására, aránytalanul hatalmas terhet róva ezzel náluk sokkal szegényebb és kisebb országokra – áll az Amnesty International (AI) helyzetértékelésében. Magyarország szerintük "hátat fordított a kollektív erőfeszítéseknek".
Ha most arra kérnénk mindenkit, sorolja fel az összes problémáját a magyar filmekkel szemben, valószínűleg sorban érkeznének a jól ismert jelzők. Képzeljünk el ezután egy olyan magyar filmet, amely ezeknek a negatív beidegződéseknek a szöges ellentéte. Jó hírünk van: nem kell elképzelni, mert már létezik. Az a címe, hogy Ernelláék Farkaséknál.
Egyre-másra hallatszódnak kritikus hangok a magyar katolikus egyházon belül, egyelőre csak alsóbb szinteken. Most a röszkei plébános szólalt meg, kritikája egyfelől a katolikus püspöki kar némaságának szól, de bírálat éri a katolikus emberbaráti szolgálat nehézkességét is, és a kormány által kiváltott előítéleteket.
És ez egy celebműsor esetében dicséret. Mit várunk egyébként egy olyan műsortól, ahol Gergely Róbert, Kabát Péter és Pumped Gabo egymással versenyzik? Túl sokat nem, de azért a trash szintjén meglepően szórakoztatóra sikerült az RTL Klub újabb dobása, még ha így elsőre elég döcögős is volt a játék része.
Ha elhiszi, hogy Matt Damon még mindig képes poszttraumás öklendezésre rögtön azután, hogy egy csapással leütötte a beépített szekrény méretű ellenfelét, nos, akkor az új Jason Bourne-film jó. Kritika.
J.J. Abrams átadta a stafétát a Halálos iramban-filmek rendezőjének, és pont az történt, amit vártunk: gyors vágások, javarészt gyenge poénok és felületes történet jellemzi a Mindenen túl alcímű harmadik Star Trek-részt. A karaktereket azért még mindig lehet szeretni, és a látvány is lenyűgözően idézi meg a széria hőskorszakát. Kritika.
Az egyértelműen idejétmúlt ponyvaregényből mentegetőző, de még mindig rasszista, szexista hangokkal teli szuperhősfilmet sikerült készíteni, és még a látvány sem jött össze úgy, ahogy a készítők akarták. De lehet, hogy az egész csak egy Brexit-propaganda?
A Szenilla nyomában szemet gyönyörködtető animációjával, aranyos karaktereivel és jó humorával nyújt tökéletes moziélményt, de nem akar igazán újat mutatni – persze a gyerekek így is zabálni fogják.
A Pénzes cápa egy nem túl eredeti, teljesen komolyan vehetetlen, de legalább szórakoztató, néhol vicces túszdráma – akármilyen furcsán is hangzik ez. Jodie Foster szerencséje, hogy olyan neveket tudott vonzani, mint George Clooney, Julia Roberts vagy Jack O’Connell, nekik köszönhető ugyanis, hogy nem egy tucat-B-filmről beszélünk.
Rengetegen tiltakoznak az új Petőfi Rádió minősége és milyensége miatt, többen azt éreztetik, hogy az átszervezéssel elvették tőlük az életük egy részét. A rádió más tapasztalatokról számol be, elismerő sms-eket kap, és rengeteg pozitív szakmai visszajelzés érkezik.
Ryan Gosling és Russell Crowe is hülyét csinál magából a retrómázzal leöntött Rendes fickókban – politikai korrektséget ne keressünk a filmben, de perceken át tartó poénsorozatokat és kliséket kiforgató akciójeleneteket annál inkább. Egyszerre örömteli és szomorú, de a felhozatalt elnézve már május végén megkaptuk a nyár legjobb vígjátékát.
Nem tanulnak a szuperhősfilmek egymás hibáiból – hiába emelik a világpusztításig a téteket, ha közben elhagyják a humort, lebutítják a történetet és nevetséges szövegeket adnak a hősök szájába. Az X-Men két zseniális film után egy igazi káosszal tért vissza.
Keményen kritizálja az Orbán-kormányt a DK politikusa, állításait az Eurostat negyedéves adataira alapozza.
Úgy fest, dönteni kellett, a rajta átvonuló forgalmat vagy a közösségi tér jelleget szolgálja a Széll Kálmán tér felújítása, és ha mindkettőt nem sikerült, hát az első választották. Alapvetően meg is oldották a feladatot, bár pár érdekességbe és zsákutcába azért sikerült belefutnunk.
Hiába lett Ben Affleck talán az eddigi legjobb Batman, a DC nagyon ostobán próbálta nyúlni a rivális képregény-birodalom, a Marvel mozis sikereinek receptjét. A két és fél órás pusztításorgia látványvilága hamar fárasztóvá válik, a bonyolultnak szánt cselekmény röhejes, a hősiesnek szánt egysorosokról pedig végleg kiderült, hogy papíron működnek, mozivásznon nem. Sokat elmond a Batman Superman ellen – Az Igazság hajnala című filmről, hogy legjobb karaktere a néhány percre feltűnő Wonder Woman, két főgonosza viszont csak a nevetségestől unalmasig terjedő skálán értelmezhető.
Iggy Popot meglegyintette a halandóság gondolata, úgyhogy elvonult a sivatagba és még egy nagy mű elkészítésére szánta el magát. Közben feltűnt New York legkúlabb új bandája, a 2015-ben mindent letaroló Kendrick Lamar pedig megint feladta a leckét pályatársainak meglepetésszerűen kiadott lemezével. Összeszedtük az elmúlt hetek - szerintünk - legizgalmasabb/ legjobb zenéit.
Szerteágazó, egész történelmünket más színben feltüntető összeesküvés-elméletek, űrlények, és egy félelmetes jövőkép: a hosszú szünet után újraindított X-akták sztoriját nem aprózták el, de mintha az alkotók elfelejtették volna, hogy nem 1996-ot, hanem 2016-ot írunk. De pozitívum, hogy Duchovny és Anderson még mindig jól passzol egymáshoz, és visszatért néhány kultikus mellékszereplő. Így azért még megéri esélyt adni a további öt résznek is.
Nosztalgiázó, dráma és szatíra között bizonytalanul billegő mozi lett Kern András új filmjéből, a Gondolj rámból, amely jutalomjáték helyett sokszor csak színpadias erőlködés lett. Csak azoknak ajánljuk, akik hiányolják a mozik kínálatából a kilencvenes éveket idéző megoldásokat, és a kellemest egy pozitív jelzőnek tartják filmek esetében.