Mesterséges delfinbőrrel vonták be a hajócsavart, az eredmény magáért beszél
Kínai kutatók a delfinek bőrét tanulmányozva próbálták lemásolni annak szerkezetét. Mint kiderült, befektetésnek sem utolsó az eredményre költeni.
Kínai kutatók a delfinek bőrét tanulmányozva próbálták lemásolni annak szerkezetét. Mint kiderült, befektetésnek sem utolsó az eredményre költeni.
A jelenlegi hazai ár nagyjából harmadával emelkedhet a dízelolaj ára a következő években, csak a kibocsátáskereskedelmi rendszer kibővítése nyomán. Az épületfűtésre használt fosszilis energiahordozókra is érvényes lesz a rendszer, jelentősen drágul majd a szén is.
2023-ban 300 ezerrel több teherszállító repülőgép szállt fel, mint 2019-ben.
Spanyol és brit kutatók gázolajat és bioüzemanyagot vegyítettek, hogy olyan üzemanyagot állítsanak elő, amely úgy környezetbarátabb, hogy a motor teljesítményére sincs rossz hatással. Sikerült nekik.
Drámai mértékben nő a levegő szennyezettsége a kis falvakban is a faalapú fűtés miatt, és ez magával hozza a rák kockázatának jelentős növekedését is – derül ki a németországi Melitzben hitelesített műszerekkel végzett vizsgálatból.
Jelenleg mintegy háromezer darab V2500-as hajtómű üzemel a világ repülőgépein. Ha mindegyiket átalakítják úgy, hogy csak fenntartható repülőgép-üzemanyagot (SAF) égessenek el, az nagy előrelépés lehet az iparág kizöldítése felé.
A Miamiból útnak indult Icon of the Seas hajót LNG-vel, vagyis cseppfolyósított gázzal üzemeltetik. Emiatt azonban igen nagy a metánkibocsátása.
Rossz hír érkezett a hajformázó/hajápoló termékek szerelmeseinek: komoly egészségügyi kockázatokat rejthet az egyes olajok, spray-k és zselék használata. A probléma azzal van, hogy ezek potenciálisan káros vegyületeket bocsáthatnak ki, főleg, ha valamilyen hőalapú eszközt (például hajvasalót) is használunk hozzá.
Emberektől nyert szaglóhámsejtek segítségével vizsgálták finn kutatók azt, hogy milyen hatással lehet a dízelautók által kibocsátott füst a szaglásunkra.
Szinte minden típusú tüzelőberendezésnél egyszerűen használható, a károsanyag-kibocsátást csökkentő, a fűtési hatékonyságot javító megoldást fejlesztenek ki a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) kutatói.
Titkos meetingen és e-mailes hadjárattal puhították meg az uniós tisztségviselőket a nagy autós cégek, mely eredményeként a különösen mérgező nitrogén-dioxid emissziós határértéke szigorítás helyett változatlan marad.
Az elmúlt 15 évben nagyjából a harmadára csökkent a francia erdők szén-dioxid-elnyelő képessége – hívta fel a figyelmet a Citepa kutatóközpont.
Jóváhagyták az EP-ben, hogy lényegében maradjon minden a régiben.
Az Európai Parlament szakbizottsága elfogadta álláspontját az úgynevezett Euro7 szabályozási csomaggal kapcsolatban, amely gépjárművek szennyezőanyag-kibocsátásával foglalkozik. Az eredeti javaslatot finomította a szakbizottság, a Fidesz szerint a jobboldal egységes kiállásának köszönhetően. Igaz, a liberálisok is ezen a véleményen voltak.
Hatékonyan lobbizott néhány nagy autómárka és járműgyártó ország a szigorú szabályozás ellen.
Egyelőre csak szavak szintjén fontos a kormányoknak a kibocsátásmentes hidrogén, amely a tavalyi termelés kevesebb mint 0,1 százalékát tette ki. Ebből ráadásul a szénmegkötéses módszer nem is működik jól, szökik a metán.
Akár évi 10 000 kilométert is hozzáadhat a hibrid kamion hatótávolságához a napenergia, ha beválik a Scania elképzelése.
Változatlanul folyik a vita arról, hogy az egész életciklusra kivetítve az elektromos vagy a belső égésű motorokkal szerelt járművek okoznak-e több környezeti kárt.
Richard Lofthouse, az Emissions Analytics vezető elemzője szerint ijesztő, hogy miközben évről évre megjelennek a károsanyag-kibocsátással foglalkozó újabb szabályok, senki sem foglalkozik a nem kibocsátásalapú környezetpusztítással.
Amíg az áramtermelés nem elég zöld, egy elektromos autó teljes életciklusa során nagyobb szén-dioxid-kibocsátással jár, mint egy belső égésű motorral szerelt.