Egységbe tömörült nyolc uniós ország az Euro 7 szabályozás ellen
Köztük Magyarország is ellenzi, hogy bevezessék a szigorúbb környezetvédelmi normákat.
Köztük Magyarország is ellenzi, hogy bevezessék a szigorúbb környezetvédelmi normákat.
Annyira átalakul addigra az autópark szerkezete, hogy sokan feleslegesnek tarják bevezetni az új környezetvédelmi normát.
A Mexikói-öböl az Egyesült Államok legnagyobb tengeri olaj- és gázkitermelő helye, és a jelek szerint kétszer szennyezőbb, mint amennyiről a hivatalos adatok szólnak.
A sydney-i Climate Council (Klímatanács) nevű környezetvédelmi csoport szerint egy évtized óta ez a reform az első olyan ausztrál jogszabály, amely ténylegesen szabályozná az üvegházhatású gázok kibocsátását.
Az ausztrál Monash Egyetem kutatói szerint a világ szárazföldi területének csupán 0,18 százalékánál volt éves szinten alacsonyabb a szálló por (PM2,5) koncentrációja az egészségügyi határértéknél.
Már akkor is elváltozások jelennek meg az agyban, ha két órán keresztül vagyunk kitéve a káros gázoknak. Ugyan ezek az eltávozások csak átmenetiek, de a hosszú távú hatás már lehet komolyabb is.
Az üvegházhatású gázok kibocsátásában jelentős szerepe van az egyre jelentősebb tengeri szállítmányozásnak, ezen változtatna az Airseas megoldása, mely a szél erejével csökkentené a hajók üzemanyagfogyasztását.
Ötödével csökkent többek közt a háztartások szennyezése, amelyhez például a közlekedés is tartozik.
A tudósoknak sikerült egy olyan módszert kidolgozniuk, amellyel olcsóbbá és gyorsabbá tehetik a zöld hidrogén előállítását.
Az LNG, azaz a cseppfolyósított gáz szállítása különösen környezetromboló, akkor is, ha a tankerek bunkerolajjal mennek, és akkor is, ha maga a rakomány egy része hajtja azokat. Számos terv van a hajóüzemanyagok zöldítésére, de ez csak évek múlva indulhat meg érdemben, és ha nem áldozunk rá eleget – nagyon-nagyon sokat –, akkor a tengeri szállítás sohasem áll át kibocsátásmentes üzemanyagokra, a globális klímacélok elérésének esélyét pedig alaposan rontja.
Megérkezett a 2022-es karácsonyi szezon valószínűleg legszomorúbb reklámja, ami egyben a norvég posta önpromója is.
Miközben úgy tűnik, a fogadkozások ellenére sem sikerül kellő mértékben lelassítani a Föld felmelegedését, sok ország, köztük európaiak is, a legnagyobb szennyezést okozó szenet kezdte el ismét bányászni – Magyarországnak is vannak ilyen tervei. Az egyiptomi klímakonferencia másik fontos témája, hogy milyen szerepet vállaljanak a klímavédelemben a globális környezetszennyezésért leginkább felelős fejlett államok. Az EUrologus az EU-s törekvéseket és célokat járta körbe.
Környezetbarát üzemmódra váltott a világ második legnagyobb kriptopénze.
A szén-dioxid-kibocsátás miatt megnyúlik a műholdak keringési pályája, de ez a szemétként keringő, használaton kívüli eszközöket is érinti – még tovább növelve egy esetleges ütközés kockázatát.
A precízebb útvonaltervezés és a kötelékben való repülés is csökkentené a repülőgépek negatív környezeti hatását.
Jelentős mértékben csökkentheti a helikopterek károsanyag-kibocsátását a fenntartható üzemanyag. Az Airbus ezzel hajtott végre egy sikeres próbarepülést.
Egy ideális világban a boltok polcairól csak olyan termékeket emelhetnénk le, amivel a lehető legkevesebbet ártunk a Földnek. De addig, amíg ez csak egy álom marad, fogyasztóként kell minél többet megtennünk a környezetvédelemért, illetve az ártalomcsökkentésért. Néhány apróság is rengeteget számít, és hamar rájöhetünk, hogy az új szokások csak elsőre tűnnek körülményesnek.
A fékbetétek kopásából származó szálló részecskékre a hamarosan bemutatásra kerülő Euro 7-es normában először vonatkozna uniós rendelet.
A személyautók az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának 13, a kisteherautók 2 százalékáért felelnek jelenleg az Európai Unióban.
Még lista végén álló Lamborghini is kicsit zöldebb lett, igaz, nem is rajtuk múlik a világ jövője.