Szigorúbban fogná az EU a konnektoros hibrideket
Hiába környezetbarát papíron egy plugin hibrid, ha nem töltik elektromosan, akkor a hagyományos motorját fogja használni.
Hiába környezetbarát papíron egy plugin hibrid, ha nem töltik elektromosan, akkor a hagyományos motorját fogja használni.
Nem is olyan sokára az USA-ban is véget érhet a V8-as motorok kora.
Cikkünkben végigvesszük, milyen diszkriminációs attitűdöt hordozhat magában a dohányzás jelensége társadalmunkban. Dohányos, illetve nemdohányos felnőtteket kérdeztünk, érte-e őket pozitív vagy negatív megkülönböztetés amiatt, mert cigarettáznak vagy éppen azért, mert nem.
Orbán Viktor maga cáfolta meg, hogy éppen ő lenne az, aki megvédi a rászorulókat az éghajlatváltozás árától. Energiapolitikája élesen szemben áll az uniós célokkal és a szakértői tanácsokkal, az energiaszegénység megszüntetése is csak propagandaszólam, nálunk a rászorulók fizetik az átállást a megújuló energia felhasználására.
Amelyik autónak nincs rendben az emissziós értéke, időközi műszaki vizsgára küldhetik.
A tüzek 2,7 milliárd tonna szén-dioxidot bocsátottak ki, júliusban és augusztusban is havi rekordot döntött az ebből származó károsanyag-kibocsátás.
A belső égésű motorokat, úgy fest, nagyjából 2035 táján tiltanák be a legszélesebb körben Európában, azonban az olasz kormány azon dolgozik, hogy a szupersportkocsik gyártói kivételek legyenek.
Hatodával több károsanyag-kibocsátást okoznak a férfiak költései, mint a nőké - állapította meg egy svéd kutatás. A különbség fő oka a közlekedés.
Eldőlni látszik a kérdés Európában, mikortól lehet elbúcsúzni végleg a hagyományos motorú autóktól.
A szennyező megalopoliszok többségében Kínában találhatók a kutatók szerint. Az is kiderült, hogy a fejlett országokban magasabb a kibocsátás.
Júliusra halasztotta az Európai Bizottság annak bemutatását, hogyan kellene az EU-nak elérni 2030-ig 55 százalékos kibocsátáscsökkentést, majd a karbonsemlegességet 2050-re. A tervekről várhatóan évekig tartó viták következnek a Bizottság, a tagállamok és az Európai Parlament között. Az egyik legfontosabb lépés a 2005 óta működő, uniós kibocsátáskereskedelmi rendszer (ETS) reformja, és ezzel szoros összefüggésben a karbonvámok bevezetése. Az ETS lényege, hogy CO2-kvóták vásárlására kötelezi a kibocsátókat (Magyarországon jelenleg több mint 170 ipari létesítményt), ezzel ösztönözve az alacsonyabb kibocsátásra való átállást vagy akár a bezárást. A megújítandó rendszer várhatóan több céget érintene és nagyobb költséget jelentene a kibocsátóknak, így könnyen előfordulhat, hogy egyes termékek áremelkedését hozza, de Magyarország jól is járhat a szabályozással.
Hidrogénes buszok és kukásautók is szerepelnek a Nemzeti Hidrogénstratégiában. A technológia jelenleg még drága, több területen is áttörésre van szükség, hogy igazán elterjedjen, figyelmeztet az elemző.
A Meteorológiai Világszervezet szerint hamarosan kellemetlen rekordot dönthetünk, ezért minden országnak a tervezettnél is jobban kellene törekednie a karbonsemlegességre.
45 százalékkal kell csökkentenie a szén-dioxid-kibocsátását az olajcégnek egy friss ítélet szerint.
A Nemzetközi Energiaügynökség egy 400 lépésből álló javaslattal állt elő, amelyek betartása a szakértők szerint szükséges lenne ahhoz, hogy elérjük a párizsi klímaegyezmény célját, és kordában tartsuk a globális felmelegedést.
A Volkswagen egyik vezető tisztségviselője egy interjúban elismerte, hogy a nemrég bemutatott teljesen elektromos ID.4, amely a gyártó első teljesen globális piacra szánt elektromos SUV-ja, még korántsem nyereséges.
Solterra néven mutatkozik majd be a Toyotával közösen fejlesztett jármű.
Méghozzá nem kevéssel.
Az egész világ üvegházhatású gázkibocsátásának a 27 százalékáért az ázsiai ország a felelős, 2060-ra ígérik a teljes leállítást.
Hivatalosan 12 százalékkal csökkent egy év alatt az autók CO2-kibocsátása Európában.