Lázár János több százmilliárdos összegű alkut kötött a fővárossal
Az uniós finanszírozású közlekedésfejélesztési projektek között helyet cserélt a kormánynak fontos HÉV-járműbeszerzés más fővárosi tervekkel.
Az uniós finanszírozású közlekedésfejélesztési projektek között helyet cserélt a kormánynak fontos HÉV-járműbeszerzés más fővárosi tervekkel.
A volt közlekedési államtitkár élesen kritizálta a kormány döntését.
Egy államtitkári válaszból derült ki, hogy 2021 után kezdődhet a munka.
Alagút a Déli és a Nyugati pályaudvar között, 5-ös metró első üteme, 2-es metró összekötése a gödöllői HÉV-vel, a HÉV-járműpark teljes cseréje, a Nyugati vágányainak befedése - ezeknek a közlekedési fejlesztéseknek a megvalósításáról döntött a kormány a szombaton megjelent határozat szerint.
Aki a reggeli órákban ezen az úton próbál meg bejutni a fővárosba, az fixen igen hosszú menetidőre számíthat.
Dömpinget tart a főváros közgyűlése, a százmilliárdos hitelkeret elfogadását követően döntöttek arról, hogy több metróaluljárót is felújítanak a kor követelményének megfelelően, illetve újabb buszokat vennének, amelyek a felújítások alatt szállítanák az utasokat.
A közgyűlés mai döntése értelmében 93 milliárd forint értékű euróalapú hitelkeretről kötnek megállapodást az Európai Beruházási Bankkal, de további hitelezésről is egyeztetnek. A pénz jelentős részét az uniós pályázatok önrészéhez akarják felhasználni, illetve más projektekhez is becsatornáznák.
Úgy tűnik, a főváros győzött a Tarlós István és Lázár János közötti vitában. A kormány szerdán dönthet arról, hogy mégis 340 milliárd forintot biztosít a fővárosi közlekedésfejlesztésre a 2014-2020-as uniós támogatási ciklusban. A főpolgármester szerint elsősorban Orbán Viktornak köszönhető, hogy Budapest megkapja a pénzt.