Még egy tankerhajó elsüllyedt a Fülöp-szigeteknél, és ebből is szivárog az anyag
Három nap alatt két tanker süllyedt el, mindkettő szivárog, de a helyzet kezelhetőnek tűnik.
Három nap alatt két tanker süllyedt el, mindkettő szivárog, de a helyzet kezelhetőnek tűnik.
Miután az orosz Lukoil nem szállíthat Ukrajnán keresztül, most akkor vesz a Mol mástól plusz olajat vagy sem? Elkezdte-e már megdézsmálni a tartalékokat? Ezekre a kérdésekre nincs megnyugtató válasz. Apokalipszistől azonban aligha kell tartani, lesz olaj és lesz üzemanyag akkor is, ha a legrosszabb forgatókönyv áll elő.
Az Európai Bizottság nem siet, hogy nekilásson a Budapest és Pozsony, illetve Kijev közti vitarendezésnek a Lukoil olajtranzitjának leállítása ügyében. Egy tanácskozáson 11 tagállam támogatta a bizottság döntését, Magyarország és Szlovákia mellett senki sem állt ki.
Európai szinten „jelentéktelen”, hogy Kijev kitiltotta a Magyarországra és Szlovákiába olajat szállító orosz Lukoilt a vezetékrendszeréből, de a két ország számára középtávon jelentős kockázat mutatkozik. A Mol hitelminősítése továbbra is „jó”, ebben alapból figyelembe vették az orosz kitettséget.
A magyar kőolajimport harmada a Lukoiltól származik, ám Kijev kitiltotta az orosz vállalatot a vezetékrendszeréből, ellehetetlenítve a tranzitszállítást. A helyzet nagyjából akkor élesedett, amikor Orbán Viktor Kijevben és Moszkvában békemissziózott, de nincs nyoma, hogy tárgyalt volna az ügyben. A magyar és a szlovák külügy csak hetekkel a szállítások leállítása után fordult az Európai Bizottsághoz.
Nem ilyen nyári hőségre tervezték az európai és észak-amerikai olajfinomítók többségét, a kánikula miatt már egyre gyakrabban kell lejjebb tekerni a termelésüket. A Mol hazai finomítója még bírja, ám a lengyel Orlennél a múlt héten nagyon rezgett a léc. Az USA-ban a forróság mellett az egyre szélsőségesebb trópusi viharok is veszélyeztetik a termelést. Közelít az időszak, amikor a benzin árát már nemcsak a piaci folyamatok, hanem az időjárási események is feljebb tudják nyomni.
A háttérben főként az olaj árának emelkedése és a gyengülő rubel áll.
Az amerikai energiaügyi minisztérium csökkentette az északi-tengeri Brent olaj átlagárára vonatkozó előrejelzését.
Ettől egyebek mellett az üzemanyagok további drágulása várható.
Az Adria vezetéken év végéig 2,2 millió tonna olaj érkezik majd, a horvát vezetéküzemeltető emellett 150 ezer köbméter olajat tárol le a Molnak.
Nem kívánják a továbbiakban anyagilag támogatni a tízezrek halálával járó háborúkat folytató, ellenzéki politikusokat a börtönben meggyilkoló diktatúrát.
Az inflációkövető állampapírok több száz milliárd forint kamatot fizetnek 2024 elején. A pénz újrabefektetésekor már érdemes részvényeket is figyelni.
Kikötőkön keresztül ismét mehet a vezetékes dízelexport, a benzin továbbra sem.
A Mol a benchmark ár többszörösét fizeti a kőolajért – érvelt Hernádi.
Ausztria nem mer szakítani Putyinnal, így támogatja háborúját – írja a svájci lapban Meret Baumann, korábbi bécsi tudósító.
Jövőre viszont már nem gyorsul tovább a keresletnövekedés.
A mostani drágulás oka a kőolaj világpiaci árának emelkedése mellett a forint gyengülése.
A fenyőfában megtalálható vegyületből, valamint a papíripar melléktermékéből is előállíthatóak lehetnek gyógyszerek – például fájdalomcsillapítók –, és ez a bolygónknak is jó hír lehet.