Kilőttek az olajárak Izrael Irán elleni támadása után
A Brent olaj ára több mint 9 százalékot ugrott, nagyobbat, mint az elmúlt 5 évben bármikor.
A Brent olaj ára több mint 9 százalékot ugrott, nagyobbat, mint az elmúlt 5 évben bármikor.
Trump vámháborúja és konfrontatív politikája húsvétkor is mozgatja a piacokat. A dollár gyengült (így a forint erősödött), a fő menedékeszköz arany árfolyama történelmi rekordot döntött, az olaj ára esett.
Az amerikai elnök zavaros fenyegetése alapján az USA az orosz olaj vevőin keresztül büntetné Moszkvát. Magyarország az orosz olaj egyik vevője, nem mellesleg pedig az Egyesült Államok fontos, több mint 9 milliárd eurós exportpiac Magyarországnak. Így az esetleges vámok és büntetőintézkedések hatalmas pofont jelentenének.
Az EU valóban többet költött 2022 óta orosz energiahordozókra, mint Ukrajna támogatására. És ebben nincsenek benne például az orosz olajból finomított indiai termékek. Az indiai olajtermékexport negyede Európába, 10 százaléka az USA-ba ment 2023-ban.
A vizsgálatok alapján a Somogysámson-kőolajmezőn található kút napi 1200 hordó termelésre képes.
Drága az üzemanyag, de legalább most nem drágul tovább.
A Szlovákiába és Csehországba szállított mennyiség ellenben nagy mértékben csökkent.
A szállítás csütörtök óta szünetelt egy orosz szivattyúállomás műszaki problémája miatt.
A vásárlásokat lehetetlenítené el a Biden-kormány új terve.
A cseh állami olajvállalat szerint az ország ellátása nincs veszélyeztetve, noha a szükségletek 58 százaléka Oroszországból érkezik.
Ilham Aliyev ugyanakkor kikérte magának, hogy országát „petrolállamnak” nevezik.
A külügyminiszter a Gazprom vezérigazgatójával találkozott, nem sokkal azután, hogy az ukrán elnök tanácsadója bejelentette, 2025 elejétől leáll a Barátság II. kőolajvezeték.
A csővezeték leállítását az ukrán elnök tanácsadója jelentette be. A Barátság kiesésével Magyarország a Horvátország felől érkező Adria csővezetéken tud majd kőolajat importálni. Ukrajna a lépésről nem értesítette előre a Molt.
A külgazdasági és külügyminiszter ismét eloszlatta a szeptemberi üzemanyaghiánnyal kapcsolatos félelmeket.
A Mol vezér szerint egy újabb árstop hatására hamarabb lenne üzemanyaghiány, mint az ukrán lépésektől.
Ukrajna feltétele, hogy Szlovákia aktiválja az uniós társulási szerződés vonatkozó mechanizmusát.
Három nap alatt két tanker süllyedt el, mindkettő szivárog, de a helyzet kezelhetőnek tűnik.
Miután az orosz Lukoil nem szállíthat Ukrajnán keresztül, most akkor vesz a Mol mástól plusz olajat vagy sem? Elkezdte-e már megdézsmálni a tartalékokat? Ezekre a kérdésekre nincs megnyugtató válasz. Apokalipszistől azonban aligha kell tartani, lesz olaj és lesz üzemanyag akkor is, ha a legrosszabb forgatókönyv áll elő.
Leállások voltak a feldolgozásban, és csökkentek az árrések. Az ukrajnai olajtranzit biztosítására sikerült jó megoldást találni. A hulladékgazdálkodási üzletág (beleértve a kötelező visszaváltási rendszert) vegyesen teljesít.