Soron kívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot rendelt el a Ryanairrel szemben Varga Judit tárcája
Az Igazságügyi Minisztérium szerint számos fogyasztói panasz érkezik a Ryanairrel szemben.
Az Igazságügyi Minisztérium szerint számos fogyasztói panasz érkezik a Ryanairrel szemben.
A Földi László-féle alapítvány bejelentést tett a fogyasztóvédelemnél a légitársaság közleménye miatt.
A kormány emberére akadt a Ryanair nagyszájú vezérében, de az ír milliárdos a kiskapuk keresésében is verhetetlen, a piac pedig szent és sérthetetlen a szemében. Mit érdemes tudni a hvg.hu-nak adott keddi exkluzív interjújában Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszterről keresetlen módon nyilatkozó Michael O’Learyről?
A fapados cégek lépésében az égvilágon semmi meglepő nincs, igazából az lett volna a furcsa, ha nem hárítják át az extraprofitadót a légitársaságok, amelyeket kifejezetten nehéz helyzetben ért a kormány különadója. A nagyobb hagyományos légitársaságok ugyanakkor egyelőre kivárnak, mérlegelik a lehetőségeiket.
Megszólalt a magyar gyökerű fapados légitársaság is.
A cég a hvg.hu-nak küldött válasza szerint csalódott az új adó miatt.
A Fidesz kommunikációs igazgatója szerint a Ryanair nem terhelheti rá az utasokra az extraprofitadót. Az ilyen gyakorlat ellen erélyesen kell föllépni, és ha egy társaság mégis megteszi ezt, akkor meg kell emelni a rájuk vonatkozó adót.
A szerződési feltételekben szerepel, hogy minden kormányzati adót áthárítanak az utasokra, még akkor is, ha a foglalásuk után vezették be. Nem Magyarország az első, ahol ezt szinte azonnal meg is tették. Magyarországon viszont azonnal ráküldte a kormány a cégre a fogyasztóvédelmet.
Tíz eurót szed be utasonként a légitársaság.
Logikátlan, rosszul időzített ötlet extraprofitadót kivetni egy olyan iparágra, amely súlyos veszteségeket szenved el, nagyon sokat fog ez ártani a magyar turizmusnak – áll a Ryanair közleményében.
A koronavírus-válság hatásait ugyan kezdi maga mögött hagyni a Wizz Air, ám hiába lett több utasa, az emelkedő üzemanyagárak miatt nagyobb vesztesége lett a légitársaságnak.
A társaság elnöke lapunknak úgy reagált a kormány terveire: a légiközlekedési ágazat jelentős veszteségeket szenvedett a Covid-19 világjárvány során, és bevétele, illetve nyeresége várhatóan még hosszú ideig nem éri el a vírus kitörése előtti szintet, így extraprofitról beszélni nincs értelme.
A légitársaságoknak elegendő kisebb számú személyzettel repülniük, ha kevesebb ülőhely van a gépükön, ezt használja ki az Easyjet.
Nem kevés pénzt kért a becsekkolásért a Ryanair azoktól, akik ezt elmulasztották az interneten megtenni – miközben sem a honlapja, sem a mobilalkalmazása nem működött a légitársaságnak.
Az Alitalia egykor Olaszország büszkesége volt, és korszerűségének szimbóluma, majd pénzügyi rémálommá vált. A kormány átvette a légiközlekedési vállalatot, és ITA néven átszervezte. Olyannyira sikeresen, hogy a privatizációval komoly pénzhez juthat.
A foglaláshoz ukrán útlevél vagy személyi igazolvány szükséges.
A légitársaság a legelső akar lenni, amelyik visszatér az országba, de ez nem mostanában lesz. A rengeteg menekült miatt jelentősen megnőtt a Lengyelországba utazók száma.
A hajnalban indult orosz invázió miatt teljesen kiürült az ukrán légtér, a polgári gépek is veszélyben vannak.
Az Air France–KLM légitársaság brit igazgatója nyilatkozott erről a BBC-nek. Fahmi Mahjoub szerint a növekvő üzemanyagköltségek és a reptéri díjak növekedése miatt a jegyek ára is emelkedni fog a közeljövőben.