Nem félünk eléggé
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
Tíz eurót szed be utasonként a légitársaság.
Arról értesítette levélben a Ryanair azon utasait, akik június 4-e előtt júliusra vagy későbbi időpontra foglaltak jegyet, hogy mindenkire ráterhel még 3900 forintot (10 eurót), mert utasonként ennyi a kormány által bevezetett extraprofit-adó – írja a 444.hu.
Amennyiben ez nem elfogadható az utas számára, akkor június 16-ig lemondhatja a foglalást, egyébként automatikusan levonják a bankszámlájáról az összeget.
A június 4-i időpont azért fontos, mert ezen a napon este jelent meg az extraprofitadókról szóló rendelet a Magyar Közlönyben. Így a légitársasági hozzájárulás szabályairól is innentől kezdve lehet hivatalos tudomása a légitársaságnak. Az új terhet csak július 1-től kell fizetni, de azokra az utasokra is, akik még június 4. előtt foglaltak július 1-ére vagy azt követő napokra – írja a Bank360.hu.
A Ryanair az érintetteknek küldött tájékoztatásában arra hivatkozik, hogy a légitársaságok és az utasok nem kaptak időben (azaz a június 4. előtti foglaláskor) információt erről a július elsejétől fizetendő adóról, most e-mailben tájékoztatják a repülőjegyfoglalókat erről és a Ryanair döntéséről.
Amennyiben a megadott határidőig az érintettek nem mondják le az utat, akkor a Ryanair úgy tekinti, hogy hozzájárultak ahhoz, hogy 3900 forinttal megterheljék bankkártyájukat. Ha nem fogadják el az adót, és lemondják az utat, akkor a Ryanair 7 munkanapon belül visszafizetik a jegy árát.
A légitársasági hozzájárulást a kormányrendelet szerint nem a légitársaságoknak kell megfizetniük, hanem a földi kiszolgálását végző cégeknek belföldről induló utasonként. A Ryanair döntéséből viszont az következik, hogy a földi kiszolgálók ezt át tudják terhelni a velük szerződésben álló légitársaságokra.
Mivel a Ryanair már a június 4. előtti foglalásokra sem kívánja a 3900 forintot lenyelni, nem lehet kétséges, hogy a kormányrendelet utáni foglalásoknál is érvényesíteni fogja ezt a költségeiben, de ezt már meg tudja tenni a foglaláskor, beépítve a repülőjegyek árába.
A kormány ugyan az extraprofitadók bevezetésekor azt is bejelentette, hogy keményen fel fog lépni azoknak az ügyfelekre való áthárítása ellen, azonban erősen kétséges, hogy ezt a Ryanairrel hogyan tudná megtenni. Most mindenesetre rögtön itt az alkalom, hogy ez a gyakorlatban is kiderüljön – írja a Bank360.hu.
A Ryanair szerdán közleményben kérte a magyar kormányt, hogy törölje el a légitársaságokra kivetett különadót. A légitársaság megfogalmazása szerint a félreirányzott adó helyrehozhatatlan károkat okozna a magyar turizmusnak, közlekedésnek és munkaerőpiacnak.
A közleményben úgy fogalmaztak: több, mint hülyeség, hogy a magyar kormány extraprofitadót vet ki a légiiparra, amikor nem léteznek nyereségek.
A Ryanair nagy versenytársának számító Wizz Air korábban a hvg.hu-nak szintén elítélte az extraprofitadó tervét, és jelezte, azt beépítheti áraiba.
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
A vállalkozások számára egyre vonzóbb lehetőség saját célra villamos energiát termelni, különösen a napenergia hasznosítása révén.
A forint jelentős árfolyamingadozása érdemben megnehezíti az olyan beruházások finanszírozását, amelyek importhányadot tartalmaznak.
Kiszámíthatatlan és katasztrofális következményekkel járhat a Közel-Keleten, de akár globálisan is, hogy az USA vasárnap hajnalban megtámadott három iráni nukleáris objektumot, először vetve be a bunkerromboló bombákat. Lehetséges forgatókönyvek.
Erről ír a világsajtó.
Donald Trump legutóbb a Juventus focistáit hozta kínos helyzetbe.
Furcsa részeletek derültek ki a HUN-REN Irányító Testületének üléséről. Miért szavaz valaki igennel az átalakításra, ha aztán lemond?
A nemzetközileg elismert kutató 91 éves volt.
Többféle nézetben is rá lehet nézni az éppen közlekedő vonatokra.