Egyre több kereskedelmi dolgozót válthat ki a mesterséges intelligencia
Az automatizáció lehet az egyik megoldás a munkaerőhiányra a boltokban, ahol a vevőket a magas árak, a tulajdonosokat az ezek egyik okát jelentő magas bérek frusztrálják.
Az automatizáció lehet az egyik megoldás a munkaerőhiányra a boltokban, ahol a vevőket a magas árak, a tulajdonosokat az ezek egyik okát jelentő magas bérek frusztrálják.
A vendéglátóipar legnagyobb kérdése, hogy az elkövetkezendő időszakban hogy lesznek képesek nem veszteségesen működni.
Több olyan vállalkozásról is tudni, ahol akár 5-10 kamion is áll a telephelyen, mert nincs, aki elvezesse őket.
Sok sofőr szakmát váltott, és futárként rója már az utakat, akik maradtak, tarifaemelést szeretnének.
A Fidesz felépítette a munkaalapú társadalmat, mert segélyből valóban nem lehet megélni. Épp csak a munkaerőpiac nem működik jól, egyszerre van jelentős munkanélküliség és munkaerőhiány, az állami szektorban pedig bérválságot bérválság követ.
A pandémia második telére az Európai Unió tagállamai sokkal több pénzt mozgattak meg, a kórházak jobban felszereltek, de egy dolgon nem tudtak változtatni: kevés az orvos és az ápoló – különösen az intenzív osztályokon nagy a hiány.
Béremelésre lenne szükség az ágazatban, azonban a vendéglátósok nincsenek olyan helyzetben, hogy többet fizessenek az alkalmazottaknak.
Többezer munkahely változatlanul betöltetlen, és a munkaerőhiányt az oltás kötelezővé tétele és a hálapénztilalom is mélyíti. De ez csak az egyik gond az egészségügyben.
A kamionsofőrök hiánya minden európai ország gazdaságát veszélyezteti – erre hívja fel a figyelmet a londoni Financial Times éppúgy, mint a német közszolgálati Deutsche Welle. A hiány már most is óriási, de várhatóan rosszabb lesz a helyzet, mert egyre kevesebben vállalják a nehéz munkát.
Gondolná, hogy már intézheti úgy Budapesten is a vásárlást, hogy leolvas egy QR-kódot, besétál, szimplán a táskájába pakolja, ami kell, aztán távozik, a vásárlás pedig automatikusan megtörténik? Elég futurisztikusnak tűnhet első hallásra, pedig közel sincs szó vadonatúj technológiáról.
A konzervatívok kongresszusán vázolta fel elképzeléseit a brit miniszterelnök, ám azok nem biztos, hogy rövid távon is működőképesek lesznek.
Lassan véget ér az üzemanyagpánik az Egyesült Királyságban, de az általános ellátási problémákat okozó sofőrhiányt a brit kormány rövid távon nem képes megoldani. Kérdés, hosszabb távon képes-e, hiszen már az elítélt bűnözőket is befognák. A sofőrhiány Magyarországon is egyre kritikusabb, a szakma javaslatai csukott fülekre találnak a kormánynál.
A britek kilépésének jogi és adminisztratív következményeinél a pandémia is súlyosabb hatást gyakorolt az ágazatra. Ma már nem annyira csábító a szigetországban kamionozni, mint Európában.
A zászló a dolgozóknak áll.
A kiskereskedelmi láncok annak ellenére kényszerülnek béremelésre, hogy nőtt a szektort sújtó különadó mértéke.
Egyre nehezebb a rosszabbul fizető állásokban megtartani a dolgozókat, a boltokból sokakat át- vagy visszacsábítanak a vendéglátásba, eközben pedig globális áruhiánnyal is meg kell küzdeni, és nem mellékesen a szolgáltató szektor árai is sokkal jobban nőnek, mint ahogyan az évnek ebben a szakaszában szoktak - így várja a magyar gazdaság az év utolsó heteit.
Az ország egyes részein és bizonyos ágazatokban újra komoly probléma a munkaerőhiány, miközben máshol magas a munkanélküliség.
Németországban tanuló külföldi diákokat csábítgatnak a helyi cégek, elsősorban a számítástechnikai, a műszaki és matematikai szakok hallgatói után érdeklődnek. Egy állami cég közvetít, hogy egymásra találjanak a külföldi diákok és a kis- és közepes vállalkozások Németországban.
Sorban állnak az emberek vécépapírért a szupermarketekben, mert tartanak attól, hogy kifogy a készlet. A nagy áruházláncoknak óriási veszteséget okozhat az áruhiány, amelynek a hátterében megint csak az van, hogy kevés a sofőr a szigetországban.
Más gyorséttermeknél sem jobb a helyzet.