Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Sok sofőr szakmát váltott, és futárként rója már az utakat, akik maradtak, tarifaemelést szeretnének.
A koronavírus első hullámának idején a taxisofőrök egy részének egyáltalán nem volt munkája, hiszen a korlátozások miatt nem volt szükség a szolgáltatásaikra. A Telex azt írja, ezért többen szakmát váltottak, akik pedig elhagyták a taxizást, nem nagyon akarnak visszatérni, hiszen tartanak attól, hogy ha a járványhelyzet ismét súlyosra fordul, megint nem lesz munkájuk.
Magyarországon 2019-ben nagyjából 10 ezer taxis volt, mostanra azonban ez a szám hétezerre apadt, a létszámcsökkenés országosan is érezhető. Fennakadások azonban elsősorban a fővárosban észlelhetők. Az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) elnöke, Metál Zoltán a Telex kérdésére úgy fogalmazott, hogy míg 2019-ben több mint hétezer engedélyt adott ki a BKK, mára ez a szám csupán ötezer körüli, azonban szerinte nincs szó taxishiányról, a megnövekedett várakozási időkért a fővárosi dugókat okolta.
Metál véleményével szemben a Taxi 4 Kft. értékesítési vezetője a G7-nek azt mondta, hogy a taxishiány az ágazat legnagyobb problémája jelenleg. Szerinte a taxisok fele eltűnt, és nagyon sok az „alvó autó” is, amikre hiába van érvényes engedély, nem taxiznak vele.
A taxisok pedig tarifaemelést szeretnének, hiszen hiába van jelenleg nagyobb kereslet a munkájukra, a pandémia továbbra is megnehezíti az életüket, és az általános drágulás ellenére nem emelhetik meg áraikat. A főváros vezetése arra hivatkozik, hogy a veszélyhelyzeti jogszabály nem teszi lehetővé semmilyen, önkormányzat által meghatározott díj emelését, ezzel a jogértelmezéssel ugyanakkor a taxisok nem értenek egyet. Az OTSZ a kérdés tisztázásához írásban már korábban kért a Fővárosi Kormányhivataltól állásfoglalást, erre egyelőre még nem érkezett válasz a szervezet elnöke szerint.
(Címlapképünk illusztráció.)
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A Forma–1 egykori ura felidézte, hogy annak idején még a KGB-vel kellett tárgyalnia a Magyar Nagydíj megrendezéséről.