PwC: A globális reklámbevételek 2026-ban el fogják érni az 1 ezer milliárd dollárt
Előrejelzésük szerint a következő öt évben a reklámpiac adja majd a világ szórakoztató- és médiaipari növekedésének 55 százalékát.
Előrejelzésük szerint a következő öt évben a reklámpiac adja majd a világ szórakoztató- és médiaipari növekedésének 55 százalékát.
Évek óta tartó lejtmenetben van a magyar reklámipar, a tendencia 2023-ban is folytatódott a reklámszövetség és társszervezetei adatai alapján. Főleg az állami költés esett vissza drasztikusan.
Az elmúlt egy évben megfordult a nézettségi trend: a TV2 stabilan átvette a vezetést az RTL-től. A hatalom ezzel évtizedes tervéhez került közel. Kellett hozzá a tévénézők szokásainak megváltozása, az egyoldalú állami költések és a hirdetési piac túlterheltsége is.
Új profilt vett fel a bababoltja, a reklámügynökségek közé csatlakozik az Odu Store.
A miniszterelnök lánya egy reklámipari podcastban beszélt arról, hogy miképp hat a válság az iparágra.
A francia versenyhivatal elnöke történelminek nevezte a döntést.
Ahogy Magyarországon, a digitális reklámpiac bevételeinek nagy része az Egyesült Királyságban is a nagy techmultiknál landol.
A hirdetési piac megszállásával pénzügyileg is ellehetetleníti a független médiumokat a kormány. Orbán Viktor mesterműve a bankrendszer átalakításától a Pecina-féle strómanok mozgatásáig terjed.
Az állami reklámköltések piactorzító hatása miatt fordult panasszal az Európai Bizottsághoz Jávor Benedek, a Párbeszéd EP-képviselője. A korábbi, közmédiáról szóló beadványa 2 éve a Bizottság előtt van, reméli, hogy ebben az ügyben gyorsabban lépnek.
Szőrös állatok, szomorú szemű rokonok és titkos receptünk a tökéletes karácsonyi reklámhoz.
Az ország második legnagyobb hirdetője lett a Miniszterelnökség.
A tévénézők biztosan jól ismerik azt a formát, amikor mondjuk az időjárásjelentés végén elhangzik, hogy a napos perceket ez a bizonyos cég támogatta.
Hiába a törvény, hiába a rapid felmondás, nem segít a másokra szabott tender sem, Simicskát egyelőre képtelenek kiszorítani a fővárosi reklámpiacról.
Tavaly még törvényben akarták leszereltetni az óriásplakátokat, most rendelettel elintézték.
Miközben a médiacégek szenvednek, 59 százalékkal nőtt a kék óriás reklámbevétele.
A kegyvesztett vállalkozó 2014 augusztusa óta nem nyert állami tendert.
Valakik a kormánypártokban nem akarják, hogy a kormányfő barátja, Garancsi István új érdekeltsége hirdessen az út menti póznákon. Ezt pár éve tiltották meg balesetveszélyre hivatkozva.
A televíziós bevételek 50, az internetes hirdetések 47,3, a sajtópiac 34,6 milliárd forint körül alakultak; ez 10, illetve 20,9 százalékos növekedést, a print kiadványoknál viszont 3,22 százalékos csökkenést jelentett.
Jelentős pofont kapott a kormánytól az RTL Klub pénteken: a rezsicsökkentésre hivatkozva a kabinet megtiltotta, hogy a tévétársaság pénzt szedjen a kábelszolgáltatóktól és ezzel ellensúlyozza a reklámadó miatt kieső bevételeit. Ám a tervezett intézkedés legalább ennyire sújtja a kormányközelinek vélt TV2-t is, amely 6-8 milliárdot várt jövőre a programdíjból, és ebből akarta helyrebillenteni a veszteséges mérlegét. Forrásaink szerint a tiltással újabb frontot nyitottak Simicska Lajossal szemben, miközben a legdurvább lépés még hátra van. Januártól egy kézbe kerül az összes állami reklámköltés, információink szerint a tervezett ügynökség élére pedig a Habony Árpáddal jó kapcsolatban álló Giró-Szász András kerülhet.
A májusban 1,3 milliárd forint értékben osztottak fel rádiós és televíziós jogdíjakat. A piac stagnált, de a szerzők közül többen részesültek juttatásban.