Nem jön létre a reklámosok gigafúziója
Nem olvad össze a Publicis és az Omnicom óriás reklámcéggé.
Nem olvad össze a Publicis és az Omnicom óriás reklámcéggé.
A magyar reklámügynökségi piac mintegy hatoda szívódott fel 2012 folyamán a megeglőző évhez képest. A forgalom több mint 16 százaláka – több mint 8 milliárd forint – vált semmivé tavaly, s az iparág rendkívüli módon koncentrálódott: a 30 legnagyobb nyereségű ügynökség 2,1 milliárdos össznyereségének csaknem 60 százalékát öt vállalkozás jegyezte.
A jó ideje már csak küszködő magyar médiaipar bajai úgy fest, messze elkerülik a Fideszhez köthető médiavállalkozásokat, ezek a cégek ugyanis 2011-ben összesített árbevételüket 21 százalékkal, nyereségüket pedig 108 százalékkal tudták növelni a megelőző évhez képest.
Az UP Hungary btl- és az Artportré kreatívügynökség rendhagyó módon azzal tette emlékezetssé tízéves fennállását, hogy a két összeolvadt és UP Advertising néven működik tovább.
Még nem érte el a mélypontot a magyarországi reklámpiac, az idei első negyedévebne ugyanis tovább csökkent a listaáras reklámköltés. A piacot a SZÉP-Kártya bevezetése, valamint a Malév Zrt. leállása tartják úgy-ahogy életben. Idén a bankok és a biztosítók fékeztek nagyot.
A Magyar Telekom által az év elején kiírt többkörös, meghívásos vezető ügynökségi tendert a DDB nyerte meg, így az ügynökség hét év után váltja a Saatchit – ahol több dolgozótól is megváltak.
A közszolgálati bulvár pazar dotációjával teremt konkurenciát a kormány a piac által amúgy is megtépázott kereskedelmi médiumoknak. Az állami műsoralap önmagában annyi támogatást kap, amennyi pénzt a többi piaci szereplő együttesen kasszíroz a hirdetésekért.
A reklámköltések szempontjából az idén a harmadik negyedév bizonyult a legerősebbnek: az első negyedévi stagnálás és a második negyedévi csaknem 3 százalékos emelkedés után július-szeptember között 4 százalékkal emelkedett a listaáras reklámköltés - írta szerdai számában a Kantar Media adataira hivatkozva a Napi Gazdaság.
A reklámokkal foglalkozó Európai Önszabályozó Szervezet (EASA) közgyűlésén ismét elnökké választották Fazekas Ildikót, aki a magyar Önszabályozó Reklám Testület főtitkára.
Az előző évhez képest több, mint kétszeresére, 730 millió euróra nőtt a luxemburgi kereskedelmi televíziós csoport, RTL nyeresége 2010-ben - közölte a társaság.
A médiatörvény januártól engedélyezi a „termékelhelyezést” számos tévéműsorban, így – annak ellenére, hogy a csatornáknak figyelmeztetniük kell a nézőket – ezentúl várhatóan nehezebb lesz elkerülni a hirdetéseket kedvenc műsoraink fogyasztása közben. A csatornáknak új bevételeket hozhat a jogszabály-módosítás, feltéve, ha készül megfelelő műsor vagy lesz olyan celeb, akire márkát lehet építeni – vélik a szakértők.
A hirdetők a globális válság miatt szerte a világon megkurtították a marketingbüdzséjüket. Magyarország sem volt kivétel: a reklámpiac, amely 2008-ig minden évben bővülni tudott, tavaly több mint húsz százalékkal zsugorodott. A hirdetési bevételek alakulásáról a MedialLab adott előrejelzést az Ecoline-nak.