szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ahogy Magyarországon, a digitális reklámpiac bevételeinek nagy része az Egyesült Királyságban is a nagy techmultiknál landol.

Megvizsgálja az online platformok (főként a Google és a Facebook) szerepét a digitális hirdetési piacon a brit versenyhivatal – jelentette be a szervezet. A hivatal közlése szerint a vizsgálatot különösen azok az aggodalmak váltották ki, hogy a felhasználóknak nincs elég ráhatásuk arra, hogyan gyűjtik és teszik pénzzé az adataikat ezek a platformok. A vizsgálat során annak is utánajárnak, a Facebook és a Google dominanciája a digitális hirdetési piacon nem korlátozza-e más szereplők lehetőségeit. A vizsgálatot a tervek szerint legkésőbb 2020 július 2-ig lezárják.

Becslések szerint a két óriáshoz folyik be a brit digitális reklámpiac bevételeinek 61 százaléka.

A Reklámszövetség szerint a magyar digitális reklámpiac bevételeinek 55 százaléka landolt 2018-ban a nagy globális szereplőknél, elsősorban a Google-nál és a Facebooknál.

A brit hivatal vizsgálatát egy kormányzati jelentés előzte meg, ami arra jutott, hogy az Egyesült Királyságban új trösztellenes szabályokat kellene bevezetni a nagy online techmultik miatt. A jelentés nyilvánosságra hozása után Philip Hammond gazdasági miniszter a digitális reklámpiac felülvizsgálatát kérte a versenyhivataltól.

(CNBC)

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!