Visszakozott a Fidesz, mégsem írják most át a reklámadó szabályait
Hiába adtak be a múlt héten törvényjavaslatot a reklámadó szabályainak átírásáról, mégsem viszik a képviselők elé most.
Hiába adtak be a múlt héten törvényjavaslatot a reklámadó szabályainak átírásáról, mégsem viszik a képviselők elé most.
Ezért az adóért csak a kormány lelkesedik, de láthatóan nem adja fel.
Az iparág még megmaradt nyereségét is elvinné a kiadók szerint, ha úgy változtatnák meg a reklámadó törvényét, ahogy a kormány tervezi.
Átírják az EU szabályait sértő reklámadótörvényt, de olyan részeket is benne hagynak, amelyekről már most lehet tudni, hogy Brüsszelben nem fog mindenkinek tetszeni.
Két magyar vonatkozású ügy került az EU törvényszéke elé: a Heineken a Csíki Sör miatt fordult a luxemburgi bírósághoz, a kormány pedig a két éve betiltott reklámadó miatt.
A magyarországi reklámadó sérti az állami támogatásra vonatkozó uniós szabályokat, mivel annak progresszív adókulcsai szelektív előnyt biztosítanak egyes vállalatoknak – állapította meg az Európai Bizottság pénteken. Az adókulcsok eltéréseinek véget lehetne vetni azzal is, hogy az egész adót eltörlik, de a magyar kormány ilyesmire nem gondol. De arra sem, hogy teljesítse a brüsszeli elvárást. Máris bejelentette, hogy ellenáll.
Orbitális büntetések jöhetnek a reklámadóban, a tervezett idei változtatások a törvény korábbi módosításainak kikényszeríthetőségét segíti elő. Már az eredeti reklámadó törvény is a NAV-hoz be nem jelentkezett internetes reklámközvetítők adóztatására hajtott, most úgy fest, megunták a tili-tolit és brutális büntetésekkel zúznák le, aki nem fizet. A halmozódó tételek fél év múltán milliárdos összeget is elérhetnek.
Az RTL Klubot és Simicska Lajost is megsorozná a Fidesz új törvénytervezete, amely megtiltaná, hogy egy médiavállalat tulajdonosa reklámfelületet értékesítő kereskedőházat, sales house-t is működtessen – értesült a Népszabadság több piaci és kormányzati forrásból. A Kormányzati Tájékoztatási Központ szerint nincs ilyen javaslat, és a Népszabadság értesülése alaptalan.
Tavaly több mint 6 milliárd forint bevétele származott az államnak a reklámadókból. Ez majdnem a duplája az egy évvel korábbinak, és az idén 10,9 milliárdot írtak a költségvetésbe.
Szenved a reklámadótól? A 2014-ben bevezetett reklámadóról szóló törvény nem csupán a reklámot közzétevőnél keletkeztet a megrendelt reklám után reklámadó fizetési kötelezettsége, hanem a reklámot megrendelő vállalkozást is terhelheti az adófizetési kötelezettség. Az Adózóna mutatja, hogyan lehet megszabadulni tőle.
Érvényét veszítette az európai uniós versenyhatóság márciusban hozott felfüggesztő határozata, így nincs akadálya annak, hogy Magyarországon ismét beszedjék a reklámadót – írta európai bizottsági forrásokra hivatkozva hétfői számában a Népszabadság.
Aki a még ki nem hirdetett adószabályokat használja a reklámadónál, azt megbüntetheti az adóhatóság.
A magyar kormány még nem juttatta el az Európai Bizottságnak a reklámadóról szóló törvény legújabb változatát – erősítette meg a Világgazdaság kérdésére a brüsszeli testület.
Továbbra is nulla százalék marad a reklámadó mértéke a 100 millió forintot meg nem haladó adóalaprész után, az adóalap a feletti része után ugyanakkor valamennyi alanynak 5,3 százalékos adót kell fizetnie.
Az Országgyűlés mai ülésén több ponton módosíthatja az idei költségvetést, majd megkezdi a jövő évi büdzsé péntek estig tartó általános vitáját.
A kormány benyújtotta pénteken a parlamentnek a reklámadóhoz kapcsolódó törvények módosításáról szóló javaslatát.
A magyar ember kedvenc olvasmánya, az ingyenes reklámújság után is bevasalja az állam a reklámadót. A Nol számításai szerint minden példány után 2 forintot kell fizetniük a láncoknak, ez összességében milliárdokat jelent. A megnövekedett adóterhek pedig elég nagy eséllyel beépülnek az árakba.
Ami mostanság történik, az maga a pofátlanság, ne kerteljünk: maffiatempó. A hatalom pisztolyként használja a törvényeket. Ilyen fegyver a reklámadó, vagy a pénteken újra előkapott ötlet a médiaügynökségek megfojtásáról. Haverok, buli, hanta-banda a médiapiacon.
A szakmai szervezetek továbbra is egyeztetéseket sürgetnek a reklámadóról, és a kormánytól azt kérik, hogy fontolja meg az adó eltörlését annak káros gazdasági hatása miatt - közölte Magyar Reklámszövetség szerdán.
Bár a klasszikus médiumok piacán a top 100 médiavállalat dominál az árbevételek szempontjából, a nem klasszikus médiaszolgáltatók, illetve a médiaszolgáltatással csupán melléktevékenységként foglalkozó szervezetek esetében is keletkezhet adóköteles reklámbevétel.