Visszakozott a Fidesz, mégsem írják most át a reklámadó szabályait
Hiába adtak be a múlt héten törvényjavaslatot a reklámadó szabályainak átírásáról, mégsem viszik a képviselők elé most.
Hiába adtak be a múlt héten törvényjavaslatot a reklámadó szabályainak átírásáról, mégsem viszik a képviselők elé most.
Átírják az EU szabályait sértő reklámadótörvényt, de olyan részeket is benne hagynak, amelyekről már most lehet tudni, hogy Brüsszelben nem fog mindenkinek tetszeni.
A magyarországi reklámadó sérti az állami támogatásra vonatkozó uniós szabályokat, mivel annak progresszív adókulcsai szelektív előnyt biztosítanak egyes vállalatoknak – állapította meg az Európai Bizottság pénteken. Az adókulcsok eltéréseinek véget lehetne vetni azzal is, hogy az egész adót eltörlik, de a magyar kormány ilyesmire nem gondol. De arra sem, hogy teljesítse a brüsszeli elvárást. Máris bejelentette, hogy ellenáll.
Orbitális büntetések jöhetnek a reklámadóban, a tervezett idei változtatások a törvény korábbi módosításainak kikényszeríthetőségét segíti elő. Már az eredeti reklámadó törvény is a NAV-hoz be nem jelentkezett internetes reklámközvetítők adóztatására hajtott, most úgy fest, megunták a tili-tolit és brutális büntetésekkel zúznák le, aki nem fizet. A halmozódó tételek fél év múltán milliárdos összeget is elérhetnek.
Tavaly több mint 6 milliárd forint bevétele származott az államnak a reklámadókból. Ez majdnem a duplája az egy évvel korábbinak, és az idén 10,9 milliárdot írtak a költségvetésbe.
Érvényét veszítette az európai uniós versenyhatóság márciusban hozott felfüggesztő határozata, így nincs akadálya annak, hogy Magyarországon ismét beszedjék a reklámadót – írta európai bizottsági forrásokra hivatkozva hétfői számában a Népszabadság.
Aki a még ki nem hirdetett adószabályokat használja a reklámadónál, azt megbüntetheti az adóhatóság.
A magyar ember kedvenc olvasmánya, az ingyenes reklámújság után is bevasalja az állam a reklámadót. A Nol számításai szerint minden példány után 2 forintot kell fizetniük a láncoknak, ez összességében milliárdokat jelent. A megnövekedett adóterhek pedig elég nagy eséllyel beépülnek az árakba.
Ezért az adóért csak a kormány lelkesedik, de láthatóan nem adja fel.
Az iparág még megmaradt nyereségét is elvinné a kiadók szerint, ha úgy változtatnák meg a reklámadó törvényét, ahogy a kormány tervezi.
Két magyar vonatkozású ügy került az EU törvényszéke elé: a Heineken a Csíki Sör miatt fordult a luxemburgi bírósághoz, a kormány pedig a két éve betiltott reklámadó miatt.
Az RTL Klubot és Simicska Lajost is megsorozná a Fidesz új törvénytervezete, amely megtiltaná, hogy egy médiavállalat tulajdonosa reklámfelületet értékesítő kereskedőházat, sales house-t is működtessen – értesült a Népszabadság több piaci és kormányzati forrásból. A Kormányzati Tájékoztatási Központ szerint nincs ilyen javaslat, és a Népszabadság értesülése alaptalan.
Szenved a reklámadótól? A 2014-ben bevezetett reklámadóról szóló törvény nem csupán a reklámot közzétevőnél keletkeztet a megrendelt reklám után reklámadó fizetési kötelezettsége, hanem a reklámot megrendelő vállalkozást is terhelheti az adófizetési kötelezettség. Az Adózóna mutatja, hogyan lehet megszabadulni tőle.
A magyar kormány még nem juttatta el az Európai Bizottságnak a reklámadóról szóló törvény legújabb változatát – erősítette meg a Világgazdaság kérdésére a brüsszeli testület.
Továbbra is nulla százalék marad a reklámadó mértéke a 100 millió forintot meg nem haladó adóalaprész után, az adóalap a feletti része után ugyanakkor valamennyi alanynak 5,3 százalékos adót kell fizetnie.
Az Országgyűlés mai ülésén több ponton módosíthatja az idei költségvetést, majd megkezdi a jövő évi büdzsé péntek estig tartó általános vitáját.
A kormány benyújtotta pénteken a parlamentnek a reklámadóhoz kapcsolódó törvények módosításáról szóló javaslatát.
Ami mostanság történik, az maga a pofátlanság, ne kerteljünk: maffiatempó. A hatalom pisztolyként használja a törvényeket. Ilyen fegyver a reklámadó, vagy a pénteken újra előkapott ötlet a médiaügynökségek megfojtásáról. Haverok, buli, hanta-banda a médiapiacon.
A szakmai szervezetek továbbra is egyeztetéseket sürgetnek a reklámadóról, és a kormánytól azt kérik, hogy fontolja meg az adó eltörlését annak káros gazdasági hatása miatt - közölte Magyar Reklámszövetség szerdán.
Bár a klasszikus médiumok piacán a top 100 médiavállalat dominál az árbevételek szempontjából, a nem klasszikus médiaszolgáltatók, illetve a médiaszolgáltatással csupán melléktevékenységként foglalkozó szervezetek esetében is keletkezhet adóköteles reklámbevétel.