Újra átírták a reklámadó törvényét, hátha így már tetszik Brüsszelnek is
Az Európai Bizottság korábban megtiltotta az adó beszedését, most egy olyan szöveget szavaztak meg, amely talán az uniós jognak is megfelel.
Az Európai Bizottság korábban megtiltotta az adó beszedését, most egy olyan szöveget szavaztak meg, amely talán az uniós jognak is megfelel.
A kormány állítja, hogy a most tervezett formában már Brüsszelnek is tetszeni fog a reklámadó, csakhogy a problémás részeket benthagyták az átírt javaslatban is.
A Google indított eljárást a magyar állam ellen, miután egymilliárd forint bírságot kapott a regisztrációja elmulasztása miatt. A bíróság szerint a bejelentkezési kötelezettség rendben van, a magyar cégek bírságainál sokkal nagyobb büntetés lehetősége viszont jogsértő.
Az uniós bíróság főtanácsnoka a Google-nek adott igazat a Magyarország ellen a reklámadó miatt indított per legfontosabb pontjaiban.
Első fokon átment az uniós törvényszéken a reklámadó, amelynek fő célpontja az RTL Klub volt, és a főtanácsnok más különadókat sem kifogásol. Ha a jogerős ítéletek is így alakulnak, az azt jelenheti, hogy a kormánynak nem tetsző multikat mégiscsak le lehet vadászni.
Gulyás János egy interjúban arról is beszélt, hogy a Fidesz nem a Néppártnak való megfelelni akarás miatt ejtette a reklámadót. Szerinte azzal sincs semmi kivetnivaló, hogy mindig ugyanazok a cégek nyerik a plakáttendereket, és a kormánypárti médiumok kapják a kormányzati hirdetések jelentős részét.
Számos fontos adózási változás lépett életbe július elsejével.
Az ítéletben kimondták: a progresszív szerkezet miatt nem állnak fenn szelektív előnyök.
Az elmúlt időszak is bizonyította, hogy a reklámadó a teljes magyar gazdaság számára káros – írta a Magyar Reklámszövetség.
Eltörlik a reklámadót, csökkentik a kiva kulcsát, megszüntetik az adófeltöltést. Összesen 14 döntést jelentett be Varga Mihály.
Egy kormányhivatali döntés miatt Debrecenben minden reklámhordozó után adót kell fizetni jövőre. Lehet, ez más városokra is vonatkozik.
Az adóhatóság milliárdos hátralékkal vádolja a Facebookot és a Google-t, miközben az állam továbbra is közpénzt költ náluk saját hirdetési kampányaira. Cserébe az óriáscégek adandó alkalommal jó szolgálatot tehetnek a kormánynak.
A G7 gazdasági portál kiszámolta, mennyi közterhet kellene bevallania és befizetnie reklámbevételei után a két techóriásnak Magyarországon.
A lépés Magyarországon is fontos változást hozhat a reklámpiacon.
A 2018-as büdzséhez beadott 1150 módosító javaslatból öt jutott át a költségvetési bizottságon. Bekerült a tervek közé az éttermek turizmusfejlesztési hozzájárulása, de a reklámadó bevételeit is újraszámolnák.
"Ameddig a kormány nem hátrál meg, addig mi sem állhatunk feltett kézzel" – nyilatkozták lapunknak a május 21-i felvonulás szervezői.
Kósa Lajos beváltotta múlt heti ígéretét: az előző verzióhoz képest alacsonyabb kulcsra tett javaslatot.
Súlyosan aggályosnak tartja a reklámadó kulcsának a mostani 5,3-ről 7,5 százalékosra emelését a Magyar Lapkiadók Egyesülete és a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete.
A Fidesz frakcióvezetője szerint már megegyeztek a nemzetgazdasági tárcával a kisebb kulcsról.
Állítólag azért vetette le a Fidesz a médiavállalatokat célzó reklámadó már benyújtott tervezetét a napirendről, mert hirtelen rájött, hogy a javaslatot meg kell vizsgálni, megfelel-e az Európai Bizottság állásfoglalásának. Kósa Lajos szerint csökkentik az adókulcsot.