EU-bíróság: nem kell kártérítést fizetni, ha lerobban a repülőgép
A rendkívüli eseményeket nem fizettetik meg a légitársaságokkal.
A rendkívüli eseményeket nem fizettetik meg a légitársaságokkal.
Bár a szabályokat szerencsére sokan betartják, mégis nem kevesen vannak, akik megpróbálnak valamilyen veszélyes tárgyat feljuttatni egy repülőre. A Közlekedésbiztonsági Hivatal (TSA) egy amerikai reptéren elkobzott tárgyakról közölt most összeállítást.
Azt eddig is tudni lehetett, hogy a drónok igen komoly veszélyt jelentenek a repülőgépekre, az amerikai Dayton Egyetemen azonban egy kísérlettel is megmutatták, milyen komoly pusztítást tud végezni egy alig 1 kg-os szerkezet.
Korábban is kísérletezett már a Boeing a repülőgép szárnyainak újragondolásával, de a mostani megoldásuk minden korábbin túltesz.
Valaki távolból lézerfénnyel próbált megzavarni egy Ferihegy felé tartó Eurowings-gépet kedd este. A járat pilótái később lekapcsolták a fényeket, valószínűleg azért, hogy a támadó ne tudjon célozni.
Az új járatok mellett járatsűrítéseket is ígértek.
Jelenleg utasokkal nem repülhet a Boeing 737 MAX 8 típusú gépe, a mostanit is egy hangárba vitték volna.
Hétfőn landolt a belga Brussels Airlines különleges festésű gépe a Liszt Ferenc repülőtéren, amin nem véletlenül látni a rajzfilmsorozatból jól ismert Hupikék törpikéket.
Különleges gép vendégeskedik a Liszt Ferenc repülőtéren: a belga légitársaság hétfőn érkezett repülőjén a Hupikék törpikék szereplői láthatók.
Félrement valami a British Airways rendszerében, az egyik járat ugyanis teljesen másik városba ment, mint ahova az utasok szándékoztak.
Az amerikai légügyi hatóság még megvárja a szimulációs és a valós repülési teszteket, de utána zöld lámpát adhat a Boeing 737 MAX-ok frissítésére.
A Google Earth felvételeit készítő műholdak egyike örökítette meg a Wizz Air éppen hazatérőben lévő Airbus A321-esét.
A New York Times szerint két olyan biztonsági funkció is van a Boeing 737 MAX típusú gépekhez, amik segíthetnek elkerülni egy hasonló tragédiát.
A repülésügyi szakemberek szerint az egyre fejlettebb automata rendszerek, valamint a pilóták képzetlensége együttesen súlyos tragédiákhoz vezethet majd a légi közlekedésben. Mindezt még egy 2004-ben megjelent tanulmányban állították.
Még mindig tart a kártérítési eljárás két, a honvédséghez tartozó repülőgépen keletkezett sérülés miatt – tudta meg a hvg.hu. Mindez azért érdekes, mert információink szerint a közpénzből vásárolt repülők mulasztás miatt sérültek meg, de a Honvédelmi Minisztérium mindent elkövetett, hogy ne derüljenek ki a részletek arról, mi történt pontosan. És ne feledjük, Orbán Viktor az utóbbi időben előszeretettel használja a hivatalosan a légierő kötelékébe tartozó gépeket.
Ezt a légi közlekedési baleseteket vizsgáló francia ügynökség (BEA) állapította meg. Mindkét légitársaságnak egy Boeing 737 MAX 8 típusú repülőgépe zuhant le.
A férfit Budapesten végül a rendőrök kísérték le a gépről.
Az amerikai repülőgépgyár nem áll le a típus gyártásával, a kiszállításukat a megrendelőknek azonban átmeneti leállítja.
Csak ketten férnek el benne és annyiba kerül, mint egy Rolls-Royce, cserébe viszont nem kell a dugóban araszolni vele.