Szakszervezet: A vasutasoknak elegük van abból, hogy rájuk zúdul az utasok haragja
Szerintük annyira kritikus helyzetben van a vasút, hogy a dolgozók mentális egészségének megőrzése érdekében munkahelyi pszichológiai tanácsadást kell bevezetni.
Szerintük annyira kritikus helyzetben van a vasút, hogy a dolgozók mentális egészségének megőrzése érdekében munkahelyi pszichológiai tanácsadást kell bevezetni.
A GYSEV ausztriai dolgozóit képviselő szakszervezet egyeztetést kért a cég magyar vezetőivel, miután magyar kézbe került a többségi tulajdonrész.
Egyelőre rövid szakaszon kísérleteznek a megoldással, mely 10 Celsius fokos különbséget is jelenthet.
A vonatok, a sínek és a többi vasúti berendezés nagy része is akkor készült, amikor még nem hetekig tartó hőségriadót kellett kibírni. A MÁV részletesen megírta a HVG-nek, mit tesznek, hogy minél kevesebb baj érhesse az utasokat, vagy hogy ha már gond van, akkor hamar lehessen beavatkozni.
Cegléden aztán mindenkinek le kellett szállnia.
Hiába voltak helyenként 45 percnél is hosszabb késések vasárnap este a balatoni vasútvonalon, a Mávinform Facebook-oldalán péntektől két napig napig nem jelent meg új bejegyzés.
A kormány által a MÁV kapacitásainak privatizálására összerakott Magyar Vagon alvállalkozóként vehet részt a spanyol vonatgyártó egyik nagy megrendelésének teljesítésében.
Az, hogy az akkugyárak országa lettünk, már a MÁV-ot is érinti.
Vitézy Dávid szerint Lázár János utasítására tüntették el a Vonatinfót, az EMMA nevű utazástervező pedig teljesen használhatatlan. A MÁV szerint az EMMA alapján felépülő új térképes adatbázisról minden könnyen és gyorsan megtudható.
Tavaly már 9 milliárd forint veszteséget fialt a kormány által felhizlalt Magyar Vagonnak a nagy egyiptomi kocsimegrendelés, amit anno még az oroszokkal hoztak össze. A homályos hátterű „magán” cégcsoportban nyereséget és osztalékot a MÁV-tól privatizált, a MÁV-nak visszadolgozó Szolnoki Járműjavító termelt. A spanyol Talgo felvásárlási kísérlete költséges kaland volt.
Kerékgyártó János közlekedési hatósági ügyekért felelős helyettes államtitkár lett Bói Loránd utódja.
Bói Loránd 2022 óta dolgozott az Építési és Közlekedési Minisztériumnál.
Az infláció gyorsul, a közlekedés lassul, elkészült egy mindenkit meglepő törvényjavaslat, amely kiütheti a plázákat, a kormány pedig megemelte a hiánycélt. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.
Hegyi Zsolt szerint a buszok „ugrásra készen” állnak majd.
Nagy Bálint szerint az elmúlt 30 év legpechesebb napja volt a szombati, Vitézy Dávid szerint az nem pech, hanem lehetőség, ha mindenki vonatozni akar.
„Ez az igazi kuriózum, az egy nap késéssel érkező pótlóbusz” – kommentálta Vitézy Dávid azt, ahogyan Lázár János reagált a MÁV szombati összeomlására. Vitézy szerint Lázár „a rendszerváltás óta eltelt évtizedek legkudarcosabb közlekedési minisztere”.
Hegyi Zsolt szerint sorompóhiba okozta a problémát a szakaszon, amelyet 10 éve újítottak fel.
A Tisza Párt elnöke szerint azért vannak fennakadások, mert Lázár János leállította a vasúti fejlesztéseket.
Június 1-től a 20 percnél nagyobb késések után visszafizeti a MÁV a jegyár felét, de a legtöbb utasnak lesz tennivalója ilyenkor, hogy megkapja a pénzét. Összegyűjtöttük, kinek mi a feladata.
Az egyik szerelvény vezetője figyelmen kívül hagyta a tilos jelzést, és elindult a szemből érkező vonat irányába.