Déltől helyreállhat a Keleti közlekedése
A MÁV közleménye szerint már csak egy vágányon zajlanak a munkálatok.
A MÁV közleménye szerint már csak egy vágányon zajlanak a munkálatok.
A közlekedési szakember szerint Lázár János a vidékieknek ártott a legtöbbet.
Úgy tűnik, az utasok megszokták a vasúti közlekedéssel járó fennakadásokat, legalábbis ez derült ki hétfő délelőtt Rákoson. A külvárosi állomás fontos csomóponttá vált, miután a baleset miatt lezárt Keleti pályaudvarra igyekvők itt szállhatnak át a pótlóbuszokra. A beszámolók szerint reggel volt egy kis káosz, de délelőtt már olajozottan ment az átszállás.
A vasárnapi baleset okairól egyelőre nem beszél a MÁV vezetése. Ez azonban csak az egyik problémája a hazai vasúti közlekedésnek.
A közlekedési szakértő szerint a budapesti olimpiának is előfeltétele a vasúti közlekedési hálózat felújítása, amelyre stratégia és forrás is lett volna, ha Lázár János nem állítja le a beruházásokat.
Kínai mérnökök egy 2 km-es tesztpályán próbálták ki azt a vasúti rendszert, amivel a jövőben a nagy központokat kötnék össze. Jöhet az ultra-nagy sebességű vonatok kora.
Egy menetrendtervezet szerint lassabbak lesznek majd a szegedi, debreceni és békéscsabai InterCity-k is. De van olyan vonal, ahol 17 perccel is megnőhet a menetidő.
Egy utas vette videóra, aki szólt a kalauznak.
Az elmúlt öt év adatait jelenítették meg.
A kormány szerint a késések vis major kategóriába tartoznak, amit a hőség okozott.
A francia belügyminiszter szerint a TGV gyorsvasút elleni pénteki szabotázs a szélsőbaloldalra jellemző akció volt.
A vasúttársaság szerint szándékosan akadályozzák a közlekedést a TGV hálózatán, a javítás egész hétvégén eltarthat.
Felújítanak egy vasúti felüljárót, többször lezárnak egy másik hidat Dél-Pesten, hetekre kiesik a nemzetközi kereskedelem tizedét lebonyolító öt fontos vasúti konténerterminál.
Az olcsó ország- és vármegyebérletek, valamint a drága egynapos autópálya-matricák eredményesen hajtották az embereket a vasút felé, de közben a kormány sorra visszakozik az új szerelvények vásárlásától.
A különös adatokra Vitézy Dávid hívta fel a figyelmet.
Tényleg pontatlanabbak a vonatok nyáron, de a késésnél idegesítőbb, ha nem IC-minőségre adnak InterCity-jegyet, vagy ha hasznavehetetlen a klímaberendezés. Megnéztük, ezek mekkora problémát jelentenek, és hogyan csökkenheti az utas a kockázatokat és a kényelmetlenséget.
Ajánlatot adott a Skoda is, hogy megvenné a Talgo vonatgyártót. A spanyoloknak, akik állítólag nem szeretnék beengedni a magyar NER-közeli MaVagot, ez kapóra jöhet.
Komoly gondokkal küzd a MÁV.
A német vasutak késnek, olykor törlik őket, gyakran túlzsúfoltak – a Deutsche Bahn nem tudta kezelni azt az utastöbbletet, melyet a futball-Európa-bajnokság jelentett Németországban. A közszolgálati Deutsche Welle arra hívja fel a figyelmet, hogy a helyzet tovább romolhat, mielőtt javulhatna.
Késések várhatóak a Vámosgyörk-Szolnok vonalon.