Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A fővárosi agglomerációban svájci minőség, mindenütt máshol az országban elavult és lestrapált járműpark várja az utasokat.
Miközben a MÁV 7 ezer kilométeres sínhálózatának éppen a legnagyobb igénybevételnek kitett, Budapesten belüli része már balesetveszélyesen leromlott állapotban van, a Budapestre ingázó utasokat mégis szinte elkényezteti a vasútvállalat. Legalábbis, ami a járműveket illeti. Az elővárosi vonalakon ugyanis – az egy lajosmizseit kivéve, amely fölött nincs felsővezeték – szinte kizárólag svájci gyártmányú Stadler motorvonatok szaladgálnak.
A 200 személyes Flirtök első 60 darabja 2007–2010-ben állt forgalomba, a következő 63 pedig 2014–2016-ban. Mivel azonban – elsősorban a legtöbb utast szállító váci és ceglédi vonalon – gyakran három ilyet is össze kellett kapcsolni, hogy mindenkinek jusson hely, utána szintet léptek a beszerzések: 2019–2022-ben 40 darab emeletes, 600 személyes Stadler Kiss is munkába állt a budapesti agglomerációban. Ebből a mennyiségből már arra is futja, hogy néhány svájci szerelvény az ország más vidékein, nyáron például a Balaton partján is fel-felbukkanjon.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.