Öngólt rúghat az EU a kínai e-autók áradata ellen épülő nagy vámfallal
Az olcsó kínai elektromos autók elé útakadályokat állított az EU, ám azokat az unión belüli gyártással ki lehet kerülni, ahogy a BYD is teszi.
Az olcsó kínai elektromos autók elé útakadályokat állított az EU, ám azokat az unión belüli gyártással ki lehet kerülni, ahogy a BYD is teszi.
A kínai árukra kivetett uniós vám nem büntetés – jelentette ki Robert Habeck, a Pekingben tartózkodó német alkancellár, gazdasági miniszter, akit fogadott a Kínai Nemzeti Fejlesztési és Reformbizottság (NDRC) vezetője szombaton.
Kanada követheti az USA és az EU példáját.
Azok után, hogy az Európai Unió büntetővámokat vetett ki a Kínában gyártott elektromos autókra, Peking célzott megtorló intézkedésekkel reagálhat. Végigvesszük, milyen ellenintézkedésekre lehet számítani, és mi lehet ezekkel Kína célja.
Drágább lesz a hal, a szalámi, a sajt, a joghurt, ha az Európai Unióból érkezik a szigetországba április 30 után – jelentette be a londoni kormány.
Már harmadik hete, hogy elindult az uniós karbonvám próbaidőszaka, ám továbbra is anomáliák kísérik ezt az intézkedést, amellyel megakadályoznák a szén-dioxid-intenzív ipari tevékenység harmadik országba települését, vagyis a karbonszivárgást. Ugyan fizetni még évekig nem kell a karbonvámot, adminisztrálni már igen. Ez viszont, úgy tűnik, nem csak a számos érintett vállalkozást, de az illetékes hivatalokat is felkészületlenül érte, a kormány is csak pár napja bocsátotta társadalmi egyeztetésre a hazai végrehajtásáról szóló törvény tervezetét.
Az iparág képviselői attól tartanak, hogy a napenergia-berendezések száma visszaeshet, amennyiben korlátozzák a kínai napelemek és napelemcellák vámmentes behozatalát.
A posta szerint nekik minden csomagot vám elé kell állítaniuk, és ennek költsége van.
Könnyen be lehet dőlni a legújabb, a Magyar Posta nevében terjedő csalásnak, ha külföldről várunk csomagot: érdemes figyelni a részletekre, mert első látásra minden nagyon hitelesnek tűnhet.
Ezzel egy többéves, közerkölcsről és a magánélet védelméről szóló vita zárult le.
Csak minimális mértékben ellenőrizné az Európai Unió az Írországból érkező árukat – ezt javasolta Maros Sefcsovics uniós biztos, hogy visszahozza a tárgyalóasztalhoz a briteket. Liz Truss teljes mértékben tisztában van a tárgyalás tétjével, hiszen nemrég még külügyminiszter volt Őfelsége kormányában.
Aki az Európai Unión kívülről érkezik, annak hét eurós regisztrációs díjat is fizetnie kell.
Az intézkedés február 24-től visszamenőleges hatállyal alkalmazható, és december 31-ig marad érvényben.
Az elfogadáshoz elég a kétharmad, azaz a magyar miniszterelnök nem tudna ellene semmit sem tenni, viszont onnantól kezdve meredeken zuhannának a Kreml bevételei. Lapszemle.
Boris Johnson még Kijevben ígérte meg a vámok megszüntetését.
Nagy, de egyelőre homályos változásokat jelentett be a miniszterelnök az építőipar számára; drágább lett árut rendelni Kínából; elindult az EU-s Covid-igazolás. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
Hamarosan vége az unión kívülről rendelt kis értékű csomagok áfamentességének. Ez a vásárlókat drágább, de jobb termékek, a boltokat kínálatbővítés felé terelheti. A nagy ázsiai kereskedők már bázisokat létesítenek az EU-ban.
Az EP már megszavazta az új adót, nyárra az Európai Bizottság is jogszabály-javaslatot tesz majd az ügyben.
Drasztikus lépésekről beszéltek a BBC-nek.
Előfordulhat, hogy az Egyesült Királyság és az EU kereskedelme januártól a Kereskedelmi Világszervezet általános szabályrendszere alapján folytatódik. Ezzel viszont újra megjelennének a vámok.