Donald Trump már az első hivatali napján vámokat vetne ki
A Kínából, Kanadából és Mexikóból behozott termékekre.
A Kínából, Kanadából és Mexikóból behozott termékekre.
A gyártó azután állt elő a tervvel, hogy Peking az uniós villanyautóvámra a szeszesital-behozatal megadóztatásával reagált.
Magyarországon viszont kifejezetten támogatják a beruházásokat.
A kancellár a Mercedes-Benz üzemének átadóján is ellenezte a kínai elektromos autókra kivetett európai vám tervét.
Egy Trump-elnökség inkább negatívan hathat Európára, de azt egyelőre nem lehet megmondani, a forintot gyengítené-e. A belátható jövőben fontosabb tengerentúli fejlemény, hogy milyen kamatcsökkentési pályán indul el az amerikai jegybank. És hogy az MNB a Fedhez igazodva és a vártnál kedvezőbb inflációs adatok nyomán mennyit kész még vágni a hazai alapkamatból.
Kína vizsgálatot indít a szubvencióellenes uniós gyakorlat ellen annak megállapítására, hogy az EU legújabb intézkedései akadályozzák-e a szabadkereskedelmet.
A német autóipari szövetség a büntetővám hatályba lépése előtt figyelmeztette az EU-t, hogy a szabályozás hosszú távon az európai gyártóknak árt.
Az olcsó kínai elektromos autók elé útakadályokat állított az EU, ám azokat az unión belüli gyártással ki lehet kerülni, ahogy a BYD is teszi.
A kínai árukra kivetett uniós vám nem büntetés – jelentette ki Robert Habeck, a Pekingben tartózkodó német alkancellár, gazdasági miniszter, akit fogadott a Kínai Nemzeti Fejlesztési és Reformbizottság (NDRC) vezetője szombaton.
Kanada követheti az USA és az EU példáját.
Azok után, hogy az Európai Unió büntetővámokat vetett ki a Kínában gyártott elektromos autókra, Peking célzott megtorló intézkedésekkel reagálhat. Végigvesszük, milyen ellenintézkedésekre lehet számítani, és mi lehet ezekkel Kína célja.
Drágább lesz a hal, a szalámi, a sajt, a joghurt, ha az Európai Unióból érkezik a szigetországba április 30 után – jelentette be a londoni kormány.
Már harmadik hete, hogy elindult az uniós karbonvám próbaidőszaka, ám továbbra is anomáliák kísérik ezt az intézkedést, amellyel megakadályoznák a szén-dioxid-intenzív ipari tevékenység harmadik országba települését, vagyis a karbonszivárgást. Ugyan fizetni még évekig nem kell a karbonvámot, adminisztrálni már igen. Ez viszont, úgy tűnik, nem csak a számos érintett vállalkozást, de az illetékes hivatalokat is felkészületlenül érte, a kormány is csak pár napja bocsátotta társadalmi egyeztetésre a hazai végrehajtásáról szóló törvény tervezetét.
Az iparág képviselői attól tartanak, hogy a napenergia-berendezések száma visszaeshet, amennyiben korlátozzák a kínai napelemek és napelemcellák vámmentes behozatalát.
A posta szerint nekik minden csomagot vám elé kell állítaniuk, és ennek költsége van.
Könnyen be lehet dőlni a legújabb, a Magyar Posta nevében terjedő csalásnak, ha külföldről várunk csomagot: érdemes figyelni a részletekre, mert első látásra minden nagyon hitelesnek tűnhet.
Ezzel egy többéves, közerkölcsről és a magánélet védelméről szóló vita zárult le.
Csak minimális mértékben ellenőrizné az Európai Unió az Írországból érkező árukat – ezt javasolta Maros Sefcsovics uniós biztos, hogy visszahozza a tárgyalóasztalhoz a briteket. Liz Truss teljes mértékben tisztában van a tárgyalás tétjével, hiszen nemrég még külügyminiszter volt Őfelsége kormányában.
Aki az Európai Unión kívülről érkezik, annak hét eurós regisztrációs díjat is fizetnie kell.
Az intézkedés február 24-től visszamenőleges hatállyal alkalmazható, és december 31-ig marad érvényben.