A német autógyártók szerint megtorló intézkedéseket fognak kiváltani Trump vámjai
A megemelt vámok az infláció felpörgetésével elsősorban a fogyasztókat terhelik meg – figyelmeztetett a német autóipari szövetség vezetője.
A megemelt vámok az infláció felpörgetésével elsősorban a fogyasztókat terhelik meg – figyelmeztetett a német autóipari szövetség vezetője.
Idén 4,3, jövőre 4 százalék lehet a kínai GDP növekedése.
Ola Källenius, a Mercedes-Benz vezérigazgatója úgy látja, hogy a védővámok az európai autóipart is veszélyeztetik.
Az amerikai elnökválasztás eseményei nem csupán társadalompolitikai, de ezzel szoros összefüggésben gazdasági értelemben is felfordulást okoztak a világ nagy részén. Halas Zoltánt és Kovács-Kvotidián Mátét, az OTP USA Részvény Alap és az OTP CETOP ETF portfolió menedzsereit kérdeztük a várható tőkepiaci mozgásokról.
Az amerikai árukra kivetett vámokkal készülnek a megtorlásra.
A megválasztott elnök szerint az Eupai Uniónak ki kell egyenlítenie az Egyesült Államokkal szemben fennálló deficitet.
Egy új, közös valutával Oroszország és szövetségesei megkerülhetnék a nyugati szankciókat, Vlagyimir Putyin ugyanakkor nemrég arról beszél, hogy “még nem jött el az ideje” ennek.
A Kínából, Kanadából és Mexikóból behozott termékekre.
A gyártó azután állt elő a tervvel, hogy Peking az uniós villanyautóvámra a szeszesital-behozatal megadóztatásával reagált.
Magyarországon viszont kifejezetten támogatják a beruházásokat.
A kancellár a Mercedes-Benz üzemének átadóján is ellenezte a kínai elektromos autókra kivetett európai vám tervét.
Egy Trump-elnökség inkább negatívan hathat Európára, de azt egyelőre nem lehet megmondani, a forintot gyengítené-e. A belátható jövőben fontosabb tengerentúli fejlemény, hogy milyen kamatcsökkentési pályán indul el az amerikai jegybank. És hogy az MNB a Fedhez igazodva és a vártnál kedvezőbb inflációs adatok nyomán mennyit kész még vágni a hazai alapkamatból.
A német autóipari szövetség a büntetővám hatályba lépése előtt figyelmeztette az EU-t, hogy a szabályozás hosszú távon az európai gyártóknak árt.
Az olcsó kínai elektromos autók elé útakadályokat állított az EU, ám azokat az unión belüli gyártással ki lehet kerülni, ahogy a BYD is teszi.
A kínai árukra kivetett uniós vám nem büntetés – jelentette ki Robert Habeck, a Pekingben tartózkodó német alkancellár, gazdasági miniszter, akit fogadott a Kínai Nemzeti Fejlesztési és Reformbizottság (NDRC) vezetője szombaton.
Azok után, hogy az Európai Unió büntetővámokat vetett ki a Kínában gyártott elektromos autókra, Peking célzott megtorló intézkedésekkel reagálhat. Végigvesszük, milyen ellenintézkedésekre lehet számítani, és mi lehet ezekkel Kína célja.
Drágább lesz a hal, a szalámi, a sajt, a joghurt, ha az Európai Unióból érkezik a szigetországba április 30 után – jelentette be a londoni kormány.
Már harmadik hete, hogy elindult az uniós karbonvám próbaidőszaka, ám továbbra is anomáliák kísérik ezt az intézkedést, amellyel megakadályoznák a szén-dioxid-intenzív ipari tevékenység harmadik országba települését, vagyis a karbonszivárgást. Ugyan fizetni még évekig nem kell a karbonvámot, adminisztrálni már igen. Ez viszont, úgy tűnik, nem csak a számos érintett vállalkozást, de az illetékes hivatalokat is felkészületlenül érte, a kormány is csak pár napja bocsátotta társadalmi egyeztetésre a hazai végrehajtásáról szóló törvény tervezetét.
Kína vizsgálatot indít a szubvencióellenes uniós gyakorlat ellen annak megállapítására, hogy az EU legújabb intézkedései akadályozzák-e a szabadkereskedelmet.
Kanada követheti az USA és az EU példáját.