Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A német autóipari szövetség a büntetővám hatályba lépése előtt figyelmeztette az EU-t, hogy a szabályozás hosszú távon az európai gyártóknak árt.
Az európai és a kínai járműipar együttműködésére kellene összpontosítania az EU-nak, mert az kölcsönös fejlődési és növekedési előnyökkel jár – írja a kínai Xinhua hírügynökség portálján megjelent tanulmány.
Ez egyfajta válasz arra a július 4-én életbe lépett európai uniós rendelkezésre, amely gyártótól függően az eddigi 10 százalékos vámmal együtt akár 48,1 százalékos büntetővámot vet ki a kínai eredetű elektromos autó-importra. Kína a sarc bevezetése mögött politikai motivációt lát, amire válaszul idén év elején elkezdték vizsgálni a francia brandyimport megadóztatását.
A tanulmány emlékeztet: míg 2023-ban a Kínában gyártott autóknak mindössze 12,7 százalékát adták el külföldön, addig a Németországban gyártottak aránya 80 százalék volt, a Japánban gyártottaké pedig 50 százalék. A kínai állami hírügynökség honlapján közzétett tanulmány azt is megjegyzi, hogy a kínai gyártmányú elektromos autók nélkül az Európai Unió nem lesz képes tartani a 2050-re kitűzött zéró károsanyag-kibocsátási célját, mert ahhoz nem elegendő a jelenlegi globális elektromosautó-kínálat, még a kínai gyártók elektromos autóival sem. A Reuters hírügynökség idézi a német autóipari szövetség közleményét, amelyben arról írnak, hogy a július 4-én életbe lépett szabályozás hosszú távon nem a kínai autógyártókat sújtja, hanem az európai és amerikai cégeket.
Az amerikai Center for Strategic and International Studies (CSIS) június végén megjelent tanulmányában arra jutott, Kína 2009-2023 között mintegy 230,8 milliárd dollárt fektetett az elektromosautó-iparába. A kínai és európai autóipar közötti együttműködés negyven éve kezdődött, és egészen 2022-ig az ázsiai országba érkező nyugati autógyártóknak kötelező volt vegyesvállalatot alapítani a helyi cégekkel. Az első ilyen cég a Volkswagen volt, majd követte a Peugeot, a BMW és a Daimler, amely a Mercedes-Benz gépkocsikat is gyártja.
(Kiemelt képünk illusztráció.)
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.