#élelmiszer-kiskereskedelem

A jövő nem eldobható – így vásárolj tudatosan!
 

A jövő nem eldobható – így vásárolj tudatosan!

A környezettudatos életmód egyik alappillére, ha a mindennapi élethez szükséges élelmiszereket és termékeket fenntarthatóságot figyelembe vevő vásárlással szerezzük be. Ráadásul ez ma már nehézséget sem kell, hogy jelentsen a fogyasztóknak, mert a legtöbb kereskedő felismerte: a fenntarthatóbb alternatívák biztosításával is tehet a bolygó védelméért, és csakis így maradhat hosszú távon is vonzó és sikeres vásárlói körében.

Lidl Magyarország Lidl Magyarország












Spar: négyszeresére nőtt az árstopos tej forgalma, a cukorból háromszor annyit vittek
 

Spar: négyszeresére nőtt az árstopos tej forgalma, a cukorból háromszor annyit vittek

Nőtt a Spar forgalma 2022-ben, de a második féléves visszaesés az első félév növekedésének jelentős részét elvitte. A plázastop ellenére két új üzletet tudtak nyitni, 11-et korszerűsítettek, és felújították saját húsüzemüket is. Az éves eredményről beszámolva a cég vezetői elmondták, mit tapasztalnak az árstopok miatt, milyen viszonyban vannak a hazai szakképzéssel, mit tesznek a fenntarthatóságért és miként küzdenek az inflációval.


Hiába szeretné Lázár János, sokkal több kellene ahhoz, hogy a magyarok magyar boltban vásároljanak
 

Hiába szeretné Lázár János, sokkal több kellene ahhoz, hogy a magyarok magyar boltban vásároljanak

Újból előtérbe került a vita, amely arról szól, miért a külföldi áruházláncoknál költik el a pénzüket a magyarok, és ott miért külföldi árukat tesznek a kosarukba. A kormány az elmúlt 11 évben számtalanszor ment neki a multicégeknek, ennek hatására egyre nő is ezeknél a hazai termékek aránya, ám ennek van egy komoly korlátja.






Megfordult a trend: újra kaját vásárol a magyar
 

Megfordult a trend: újra kaját vásárol a magyar

Legutóbb 2011 negyedik negyedévében nőtt a bolti eladás mennyisége Magyarországon, 1,4 százalékkal. Utána a mélypont a 2012. évi negyedik negyedév volt, mínusz 4,6 százalékkal. Most viszont a Nielsen adatai szerint újra nőtt az élelmiszer-kiskereskedelem.

MTI MTI