Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Május végéig lehet bírni a kormányzati beavatkozást a kiskereskedelmi árrésbe – véli Heiszler Gabriella, a SPAR elnök-ügyvezető igazgatója.
Nem festett optimista képet az árréstoppal rendszabályozott hazai kiskereskedelem helyzetéről Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. elnök-ügyvezető igazgatója egy szakmai rendezvényen. Azt mondta,
a bizalmi válságot érezzük, Győr kereskedelmi szempontból kiürült, mindenki Szlovákiában vásárol”.
Arról is beszélt, hogy a cég igyekszik folyamatosan akciózni, és minden hónapban rá kell erősíteniük a fizetési hétre is. Bár számít mennyiségi növekedésre, ennek mértéke attól függ, hogy meddig tart még az árrésstop (vagy árréssapka).
Heiszler Gabriella úgy látja, május végéig lehet még bírni a kormányzati beavatkozást, de ha meghosszabbítják, akkor hozzá kell nyúlniuk a költségekhez, miközben a beszállítók is panaszkodnak. Az elnök felhívta a figyelmet, hogy
egy szektortól, a kiskereskedelemtől várja a kormányzat, hogy csökkenjenek az árak, de ez egy sokszereplős társasjáték, amit mi egyedül nem tudunk megoldani”
– idézte a Portfolio Retail Day 2025 konferencia bevezető előadását követő panelbeszélgetésén elhangzottakat a Pénzcentrum.
A SPAR nem először nehezményezi az árréssapkát, korábban kiszivárgott levelükben havi 1,5 milliárd forintos megterhelésről írnak, és nehéz lépéseket sem zártak ki, majd jelezték, 500 termékük ára csökkent.
A kormányzat infláció elleni újabb csodafegyverére – amelyhez a napokban tökéletes reklámarcot is talált a Hír Tv Hide the Pain Harold személyében – büszke Nagy Márton mutogathat ugyan két számjegyű árcsökkenéseket, de például a HVG bevásárlókosara csak 2 százalékkal lett olcsóbb az előző hónaphoz képest.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?