A kormány kátyúsra tervezte az útdíjbevételeket
Az útdíjakért felelős állami cég 671 milliárd forint útdíjbevétellel tervez, a költségvetés viszont 710 milliárd forintot vár.
Az útdíjakért felelős állami cég 671 milliárd forint útdíjbevétellel tervez, a költségvetés viszont 710 milliárd forintot vár.
Egész Európában, különösen Lengyelországban rossz évük volt a fuvarozóknak. Az útdíjemelés Magyarországon is fájdalmas volt, az új díjkategória viszont szépen fialt az államkasszának.
Nemrég átadott autóútszakaszok váltak fizetőssé.
Érdemes előre tájékozódni, hogy elkerüljük a bírságokat.
Megéri Lázárinfóra járni, hátha el lehet kapni a minisztert egy kis kivételezésre. Belák Sándornak sikerült.
Az autópályás fizetésnél két martica van, a főútaknál csak egy.
Hatalmas bevétel az államnak az útarányos díjszedés. Több mint 400 milliárdot hozott tavaly.
A spórolós házaspárnak két Maseratiját és minden készpénzét lefoglalták.
Akkorát nőttek a fuvarozók költségei, amit a gyenge kereslet mellett nem voltak képesek érvényesíteni a díjaikban, a szektor így most veszteségesen működik.
Augusztustól egy sor pénzbüntetés összege megugrik, jóval nagyobb közlekedési bírságokkal, e-matricás pótdíjakkal kell számolni, híznak a céges bírságok is, a kiszabható munkaügyi bírságok pedig már márciusban megnőttek. Összeszedtük a fő tudnivalókat.
Az útdíj, a lízingkamatok és a bérek emelkedése miatt jóval az infláció fölött nőnek a fuvarozás költségei.
Több forgatókönyv is lehetséges még mindig.
Informatikai fejlesztés zajlik, újév hajnaláig nem lesz elérhető a rendszer. Ha utazna, még előtte vegye meg a matricát!
Jövőre 20-30 százalékkal kellene emelni a közúti fuvarozás díjait, ez pedig már az inflációban is meglátszana. Ám egyebek közt az útdíjak emelése, a megbízók érdekei és a olcsó ukrán, török fuvarozók nehéz helyzetbe hozzák a hazai vállalkozókat.
Jövő évtől akár 25-30%-kal is növekedhetnek a fuvardíjak.
Uniós jogharmonizációval takarózik a kormány az útdíjrendelet 30-40 százalékos drágulást hozó módosítása kapcsán.
Most épp a főpolgármester vádolja autósüldözéssel a kormányt.
Több útszakasz lesz fizetős, a buszoknak nem e-matricát kell vásárolniuk, a teherautóknak pedig megváltoztatják az útdíj mértékét és egy új díjkategóriát is kapnak.
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete aggódik az árak miatt, ezért egyeztetést kezdeményezett a kormánnyal.
A férfi kétmillió forintot spórolt meg illegálisan – miközben a bíróság éppen elítélte korábbi csalásai miatt.