Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A friss adatok szerint Magyarországon a benzin 4 forinttal, a dízel 10 forinttal drágább a környező országok átlagánál. Ezért már a miniszterelnök fenyegeti a kereskedőket beavatkozással.
A miniszterelnök dolga nem az, hogy fenyegetőzzön, de vannak kivételek – mondta Orbán Viktor miniszterelnök a Kossuth rádióban az üzemanyagárakról. „Ha egyszer kötünk egy megállapodást az üzemanyag-forgalmazókkal, akkor azt be kell tartani” – mondta. „Most szóval kérjük, nem tűrjük el, hogy nálunk többet fizessenek érte, mint a szomszédos országok átlagára. Ha ez nem így lesz, intézkedni fogunk” – helyezett kilátásba a miniszterelnök – vélhetően – egy újabb árstopot.
A miniszterelnöki nyilatkozattal egyidőben tette közzé a KSH üzemanyagár-összehasonlításának legújabb kiadását. Eszerint Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára 614 forint volt. A szomszédos országokban az átlagár 610 forint volt, a magyar ár 0,7 százalékkal, azaz 4 forinttal volt magasabb.
A dízel üzemanyag heti átlagos ára Magyarországon 626 forint volt. A szomszédos országokban 616 forint volt a dízel átlagára, a magyar adat 1,6 százalékkal, azaz 10 forinttal volt ennél magasabb.
Vagyis
Magyarország miniszterelnöke a benzin esetében literenként 4 forint, a dízel esetében literenként 10 forint miatt fenyeget piaci szereplőket állami beavatkozással.
Nem mellesleg az üzemanyagok árazásában meghatározóak a devizaárfolyamok (az irányadó kőolaj- és termékjegyzési árakat dollárban és euróban számolják) –
a forint az elmúlt időszakban alulteljesített a régiós devizákhoz képest, ez nagyrészt meg is magyarázza, miért drágult valamivel nagyobb mértékben az üzemanyag Magyarországon.
Szintén nem mellesleg a kormány mind a mai napig nem árulta el, miféle „megállapodás” van érvényben az üzemanyag-kereskedőkkel – hacsak nem az, hogy ha nem a kormány követeléseinek megfelelően áraznak, akkor a kormány odacsap nekik egy árstoppal.
A kereskedők mindenesetre nem tudnak semmiféle pozitív, kétoldalú megállapodásról, olyanról, amit megkötöttek volna, a kormány, egész pontosan a Nagy Márton vezette nemzetgazdasági tárca az egyeztetéseken csak az elvárásait szokta közölni.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
Borítékolható volt az Ukrajna csatlakozása elleni, a „nemzeti konzultációknál több, a népszavazásnál kevesebb” voksolás eredménye, amelynek nem csak a nemzet állítólagos egységének demonstrálása volt a célja, hanem a kampánygépezet éles tesztelése is.
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni.
Visszaállt a háború kitörése előtti vámrendszer az EU és Ukrajna között.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.