Milyen juttatások adhatók a munkavállalóknak a nyári pihenés finanszírozására?
Számos adómentesen vagy kedvezményesen biztosítható juttatási forma közül lehet választani.
Ahogy várható volt, miután a román és horvát jövedékiadó-emelések bekerültek a statisztikába, kiderült, hogy a magyar árak nem lógnak ki felfelé. Az NGM következetesen tartja magát a csúsztatós ár-összehasonlításhoz, a KSH harmadszor is módosítja a statisztikát a kormány megrendelésére.
Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára 615 forint volt, a szomszédos országokban az átlagár 626 forint volt, vagyis a magyar ár 1,8 százalékkal, azaz 11 forinttal volt alacsonyabb – írja szokásos pénteki jelentésében a KSH.
A dízel üzemanyag heti átlagos ára Magyarországon 626 forint volt, a szomszédos országokban 630 forint volt a dízel átlagára, vagyis a magyar adat 0,6 százalékkal, azaz 4 forinttal volt ennél alacsonyabb.
A kormány hetek óta ostorozza az üzemanyag-kereskedőket, amiért az üzemanyagok ára Magyarországon magasabb, mint a szomszédos országok átlaga. Kezdetben Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter fenyegette a kutasokat újabb árstoppal, aztán maga a miniszterelnök, Orbán Viktor is beszállt.
A magyar adatok azonban nem azért mérséklődtek a szomszédos országok átlaga alá, mert a miniszterelnök közbelépett.
Nem a hazai árak mérséklődtek ugyanis, hanem a szomszédos átlag nőtt, méghozzá jelentősen.
A 95-ös benzin átlagára Magyarországon 1 forinttal emelkedett az előző heti adathoz képest. A szomszédos országokban 16 forinttal növekedett a benzin átlagára. A gázolaj átlagára Magyarországon nem változott az előző héthez képest. A szomszédos országokban megfigyelt ár pedig 14 forinttal növekedett.
Mindez egy cseppet sem meglepő. A Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) elnöke, egyben a Mol csoportszintű fogyasztói szolgáltatásainak ügyvezető igazgatója, Ratatics Péter már korábban felhívta rá a figyelmet a Népszavának adott interjúban, hogy Romániában és Horvátországban július 1-jétől is jelentősen nőtt az üzemanyagok jövedéki adója, ez azonban az állami adatszolgáltatás csúszása miatt a KSH aktuális nyilvántartásában még nem jelent meg. Ratatics szerint
ha a környékbeli adóemelések a statisztikákban is érvényesülnek, nyilvánvalóvá válik, hogy a hazai üzemanyagárak átlaga valójában most sem magasabb a szomszédos államokénál.
Mindenesetre a Nemzetgazdasági Minisztérium közleményében azzal üdvözölte a kedvező statisztikai változást, hogy „érvényesül a kormány elvárása, azaz a magyar családok nem fizetnek többet a benzinért vagy a gázolajért, mint a környező országok lakosai”.
A minisztérium egyébként tartja magát ahhoz a jó szokásához, hogy Magyarország esetében nem a KSH által közölt árakat veszi figyelembe, míg a szomszédos országok esetében igen. A különbség nem mellékes, a KSH-adatok hétfői, sőt egyes országok esetében előző pénteki adatfelvételekből származnak.
Az NGM közleményében azt is jelezte: a kormány megfontolja az üzemanyag-kereskedők azon javaslatát, hogy heti helyett havi összevetések készüljenek az üzemanyagárakról, mellyel a szomszédos országok sajátosságaiból adódó eltérések kiküszöbölhetők.
„Ezért a kormány figyelemmel kíséri a Központi Statisztikai Hivatal által kidolgozásra kerülő módszertant” – írja az NGM. Az elvileg a kormánytól teljesen független KSH így már harmadik alkalommal módosítja a statisztikáját a kormány elvárásainak megfelelően.
Számos adómentesen vagy kedvezményesen biztosítható juttatási forma közül lehet választani.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Figyelembe kell venni azokat a feltételeket, amelyekkel mind a kiküldött, mind a társaság megfelel az adózási és számviteli előírásoknak, a rendeltetésszerű joggyakorlás elvéből következő elvárásoknak.
A munkaerőpiac komolyabb megrázkódtatás nélkül nem képes nélkülözni több százezer munkavállalót, a költségvetést pedig százmilliárd forintokkal terhelné, ha a férfiak is nyugdíjba mehetnének korhatár előtt, 40 év jogviszonnyal, ahogy azt Magyar Péter tervezi. Ma is sok nő és férfi dolgozik nyugdíj mellett, 65 éves kora fölött, jóval többen, mint 2010-ben.
Az üvegtábla egy zebrára esett, nagy szerencse, hogy senki nem sérült meg.