szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

2007-ben Németországban már nagyot futott. Nem csoda, hogy most egy dél-koreai cég újra előszedte

Nyári táborokban itthon is tanítják a versikét a cápacsaládról – kiváló csapatépítő, bemelegítő játék. A szövegben jönnek az egyre nagyobb cápák, a gyerekek pedig előbb a két ujjukkal, aztán a tenyerükkel, végül a karjukkal ábrárzolják az egyre nagyobb állkapcsokat.

Nos, ebből a – mint kiderült – nemzetközi versikéből egy dél-koreai cégnek köszönhetően már igazi világszám lett. A feldolgozásukhoz készült videó jelenleg 1 755 697 752 megtekintésnél jár a YouTube-on, egyre kúszik feljebb a toplistákon, kihívások része lett.


A dal vagy vers maga persze sokkal régebbi, 2007-ben már sláger volt Németországban. Alexandra Müller és barátai vették fel videóra azt a dalocskát, amit már ők is nyári táborokból ismertek gyerekkorukból. Aztán Müllert megkereste egy cég, akik slágert akartak csinálni belőle, és az végisöpört a német nyelvű zenehallgatók táborán, meséli a BBC.

2016-ban a dél-koreai Pinkfong nevű cég már teljes tudatossággal vette fel repertoárjába a dalocskát, mint a K-pop új generációjának egyik alapslágerét. Készült belőle karácsonyi verzió, musical és élő előadással is turnéztatják a világ körül.

Ha arra kíváncsi, magyarul hogy ismerjük a cápacsaládos versikét, íme:

Menjünk úszni! Di-di-didi-didi-didi
Jaj, mit látok! Di-di…
Cábaba, di-di…
Cáhugi, di-di…
Cáöcsi, di-di…
Cámama, di-di…
Cápapa, di-di…
Cátata, di-di…
Cáparaj, di-di…
CápaHAM!!!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!