A szegedi Madách Imre Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola tanulója két pontot két apróságon veszítette el a magyardolgozatában. Mint a Délmagyarnak elmondta, nem számított rá, hogy a matematikája hibátlan lesz, főleg úgy, hogy nehezebb volt a feladatsor, mint a korábbi években. Szerinte a sikerének titka az volt, hogy nem görcsölt be, amikor első körben megoldhatatlannak tűnt egy feladat.
Azt gondolom, mindenkinek a „zsófis" feladat volt a mumus, nem véletlenül született annyi mém belőle. Első körben én is továbbléptem rajta, nem tudtam megoldani. Amikor készen lettem a többi feladattal, akkor tértem vissza rá, és beugrott, hogy kell megcsinálni. Ha ültem volna fölötte, biztos nem sikerült volna.
Patrícia egyébként nem véletlenül írt ilyen kiemelkedő felvételit: amellett, hogy kitűnő tanuló, és heti 3 matematikaórájuk mellett tanáruk, Novák Zoltánné még egy felkészítő órát is tartott, a lány az előző évek összes felvételi feladatsorát megoldotta. Ráadásul nem is egyszer.
Ilyen eredménnyel az ország bármely iskolájába felvennék, ő a szegedi Deák gimnázium speciális angol tagozatát jelölte meg első helyen. Eddig úgy volt kitűnő, hogy túl sokat nem tanult otthon, és szeretné, ha ez a továbbiakban is így lenne:
Azt hallottam viszont, hogy néhány gimnáziumban még az ilyen diákoknak is rengeteget kell tanulniuk, és úgy éreztem, én azt nem bírnám.
Olvasónk jelezte, hogy például a Budaörsi Illyés Gimnáziumba jelentkezők között is akadt 98 pontos eredményt elérő diák, sőt, egy felvételiző mindössze egy pontot veszített.