Most a Diornak sikerült olyan parfümreklámot forgatnia, amely jó sok embernél kiverte a biztosítékot. Például azért, mert kereskedelmi célokra használta fel az amerikai őslakos kultúra elemeit úgy, hogy sem a Dior cég, sem Johnny Depp nem kötődik az őslakosokhoz. A kritikusok szerint ez is a kizsákmányolás egyik módja.
A reklámban Depp a vörösen izzó sziklák között látható - egyébként Utah állam dél-nyugati részén. A reklám mellékszereplői egy tradicionális sziú táncos és egy kanadai őslakos színésznő. Hogy még ütősebb legyen az összhatás, Depp a reklám alatt a szintén őslakos Link Wray világhírű riffjét gitározza.
Őslakos szervezetek képviselő többek között azt kritizálták, hogy a reklám - sok egyéb ábrázoláshoz hasonlóan az őslakosokat a múlt relikviáiként ábrázolja.
Ráadásul a parfüm neve Sauvage, ami az angol savage francia megfelelője, ez magyarul vadat, illetve vadembert jelent. Ez a kritikusok szerint a régi rassztisa sztereotípiákat erősíti az őslakosokkal kapcsolatban, így a reklám is rasszista.
A reklám mottója is meglepően szerencsétlen: “We are the land.” Azaz “mi vagyunk a föld”. Tehát egy olyan kultúrából merítettek a hangulatos szettinghez, amelyet részben és bizonyos törzsek esetében teljesen eltöröltek a föld színéről gazdasági és politikai okokból, hogy elvegyék a földjüket és a földjeinken található erőforrásaikat.
A Dior nem kommentálta az esetet, viszont a reklámot és minden ezzel kapcsolatos anyagot levett a közösségi oldalairól. Csak mivel ez az internet, még így is sok helyen fellelhető megosztva. Itt például a teljes reklám:
Persze lehet azzal érvelni, hogy a botrány maga is kiváló reklám, kérdés, ezek után hányan veszik meg a 150 dolláros (durván 46 ezer forintos) parfümöt.
(Guardian)