szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Amerikában azért elég nagy volt a különbség a két, egyszerre bemutatott filmszenzáció nézettsége között, de a magyar mozikban szinte kiegyenlített a verseny.

Mind a Barbie, mind pedig az Oppenheimer olyan kiemelkedő nézőszámot produkált a magyar mozikban, hogy mindkettő teljesítménye jobb volt, mint 2023-ban bármelyik filmé a bemutatása első hétvégéjén – derül ki a Filmforgalmazók.hu összesítéséből. De az éves rekord a valamivel „vetélytársánál” is nagyobb számot felmutató Barbie-é lett.

Az IGN emlékeztet: idén eddig A galaxis őrzői: 3. rész mutatta fel a legjobb első hétvégén közel 89 ezer fős akkori nézettségével (a film azóta, 3 hónap után már 317 ezer nézőnél tart). Ez viszont messze elmarad a Barbie új rekordjától, amelyet 111 680-an néztek meg csütörtöktől vasárnapig.

Érdekesség, hogy az azonos premierdátum miatt Barbenheimernek is nevezett „kettős bemutató” másik fele, az Oppenheimer arányaiban sokkal jobban futott Magyarországon, mint a világ más tájain vagy Észak-Amerikában: míg az amerikai mozikban mindössze a Barbie bevételének felét tudta felmutatni, addig nálunk csak 10 százalékkal marad el tőle 99 547 nézőjével.

Így mindössze ez a két film generálta a teljes hétvégi mozis nézettség háromnegyedét: 211 ezer nézőt a 283 ezerből. Összehasonlításul: egy véletlenszerűen kiválasztott, nagy blockbuster nélküli hétvégén, idén május 11. és 14. között összesen jóval kevesebben (164 ezren) moziztak, mint ahányan ebben a pár napban nézték meg ezt a két filmet.

További érdekesség, hogy mivel az Oppenheimer a világ legtöbb IMAX-mozijában – így Budapesten is – átvette a Mission: Impossible 7 helyét, ez világszerte hatalmas visszaesést okozott Tom Cruise filmjének harmadik hétvégéjén, de nálunk a visszaesés valamivel kisebb a 60 százalékos fölötti amerikainál; nálunk „csak” 48 százalékkal voltak rá kevesebben kíváncsiak, mint egy hete. Ezzel az M:I 7 is átlépte a százezres nézőszámot a magyar mozikban.

Ahogy azt korábban megírtuk, a Barbie lett Amerikában minden idők legsikeresebb nyitóhétvégéjét produkáló, nő által rendezett filmje a maga várakozásokat is felülmúló, 155 millió dolláros hazai bevételével, míg az Oppenheimer is hozott 77 millió dollárt, ami egy háromórás, részben fekete-fehér, párbeszédekre épülő, nem franchise szerzői filmtől szinte hihetetlen teljesítmény.

Kritikánk a Barbie-ról:

Nagyon komoly meglepetést tartogat a Barbie-film

A Barbie című film valójában egy csapda, egy nagyon okosan felépített, rikító rózsaszín kelepce. Sokan lesznek, akik sosem számítottak volna arra, amit ad ez az elvileg egy gyermeteg játékbabáról szóló film - és ez benne a legjobb. Kritika.

Kritikánk az Oppenheimerről:

„Robert, ne borítsd lángba a világot!" - megnéztük az Oppenheimert

Az első pillanattól erős szorongás lesz úrrá a nézőn gyomortájékon, és ez kitart három órán át, miközben nézi Christopher Nolan filmjét, és még csak nem is az atombomba felrobbantása zaklatja fel leginkább.

Kritikánk a Mission Impossible 7-ről:

Mission Impossible 7: Minden idők leglátványosabb akciófilmjét ígérték, és nem hazudtak

Tom Cruise legújabb gigaköltségvetésű és gigaelvárások közé érkező akciófilmjéről, a Mission Impossible: Leszámolás: Első részről már vagy egy éve terjesztik, micsoda bombasztikus tűzijáték is lesz, a világ legveszélyesebb jeleneteivel és mindennel, amit még nem láttunk. És a látványban biztos, hogy nem is fog csalódni senki. Kritika.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!