Kevesebb és drágább lehet a kávé jövőre az EU-ban
Egy uniós rendelkezés miatt léphet fel hiány, bár az Európai Bizottság ezt vitatja.
Egy uniós rendelkezés miatt léphet fel hiány, bár az Európai Bizottság ezt vitatja.
A nemzetközi hitelminősítő indoklása szerint gyakorlatilag biztos, hogy Ukrajna törlesztési csődhelyzetbe kerül a kereskedelmi hitelezőkkel szemben fennálló külső kötelezettségeivel.
Több mint 900 ezer nyugdíjas tengődött a létminimum alatt tavaly.
2014. március 8-án tűnt el a Malaysian Airlines MH370-es járata 239 emberrel a fedélzetén. Az azóta eltelt tíz évben vadabbnál vadabb elméletek születtek, minden idők legnagyobb kutatását folytatták le a roncsok után két tengeren és négy kontinensen, a repülés biztonsági és technikai szabályait is megváltoztatták, hogy ne lehessen még egyszer akkora hibákat elkövetni, mint az eltűnés éjjelén, a légitársaság pedig becsődölt. Épp csak egy dolog nem derült ki: mi történt a géppel.
A rendőrség korábban visszadobta a feljelentést, de az ügyészség ezt felülbírálva nyomozást rendelt el a Covid-tesztek milliárdos állami megrendelésén magát degeszre kereső, fideszes kötődésű cég fantomizálódása miatt. A bizniszben érintett másik, szintén haveri kötődésű cég is így igyekezett eltűnni, abban az ügyben a NAV már nyomoz.
Februárban ki kellett fizetni a 13. havi nyugdíjakat és az inflációkövető állampapírok egyes sorozatai is hozamot fizettek. A hiány 1,7 ezer milliárd forint lett egyetlen hónap alatt, ezzel a 2024-es költségvetésnek vége is van.
A kormányközeli Magyar Vagon és az állam közös cége, a MaVag Europe elindította a spanyol Talgo vonatgyártó tőzsdei felvásárlásának folyamatát. Az ügylethez a spanyol kormány engedélye is kellene, ám Madridnak nem tetszik az oroszbarát Orbán-kormány.
Minden eddigi rekordot messze megdöntött az OTP-csoport nyeresége. Ám a kiemelkedően jó eredmény jórészt nem a működéshez kapcsolódó egyedi tételekhez kötődik, illetve csak számviteli „zaj”.
A magyar állam szűk 7 ezer euróért szerzett 45 százalékos tulajdonrészt a spanyol Talgo vonatgyártó felvásárlására létrehozott projektcégben, de ennél minden bizonnyal nagyobb szerepet vállalna, mert a projektcég felügyelőbizottságába beült a Nemzeti Tőkeholding egyik igazgatója. A többségi tulajdonos a Szalay-Bobrovniczky Kristóf hadügyminiszter által gründolt, jelenleg egy magántőkealap által tulajdonolt Magyar Vagon-csoport, amelybe a kormány a MÁV járműgyártó és -javító kapacitásait privatizálta, és amelynek még 500 kocsit kell leszállítania az oroszokkal közösen elkezdett egyiptomi megrendelésből. Madrid az Orbán-kormány oroszbarátsága miatt nem akarja engedélyezni a stratégiai vállalatnak számító Talgo felvásárlását.
Több helyen is változott a Büntetőeljárási törvény. Már nem kell bírósági engedély vagyontárgyak lefoglalásához, és a védőügyvédek videohíváson keresztül is képviselhetik ügyfeleiket a tárgyalásokon.
Lefulladt a növekedés eddigi motorja, új pályára állítaná a gazdaságot a kínai vezetés, de ehhez több akadályt is le kellene küzdeniük. Ennek tudható be az is, hogy még a magyarok is vízummentességet kaptak Pekingtől.
Azt kéri a SZÉP-kártya szolgáltatóktól a kormány, hogy noszogassák a kártyatulajdonosokat: költsék már el azt a pénzt, ami még a kártyákon parkol. Még erre a “beragadt” ötmilliárd forintra is éhezik a gazdaság.
A jegybanktörvény módosítása után alaposan ellenőrizhetik az MNB-alapítványt és cégeit, és ez kiverte a biztosítékot Matolcsy Györgynél. Egyes vagyonelemek Matolcsy fiának környezetében tűntek fel. De kik tartoznak ebbe a körbe? Bemutatjuk.
Pedig a pénzügyi megállapodással nem lett volna gond.