Volvo-opció

Kisebb fennakadásokkal, az előre beígért dugókkal, de különösebb zökkenő nélkül debütált június 19-én az az 50 darab...

  • unknown unknown
Volvo-opció

Kisebb fennakadásokkal, az előre beígért dugókkal, de különösebb zökkenő nélkül debütált június 19-én az az 50 darab Volvo autóbusz, amelyet a 2-es metró felújítása miatt vásárolt a Budapesti Közlekedési Rt. (BKV). A svéd buszokkal több évtizedes hagyományt szakítottak meg: első alkalommal állítottak üzembe külföldi járműveket, miután a tavalyi nyílt, nemzetközi tenderre egyetlen társaság sem jelentkezett magyar gyártmánnyal. A még talpon lévő Ikarus-leányvállalat, az Ikarus Egyedi Autóbuszgyártó Kft. sem saját termékével, hanem a francia-olasz Renault-Iveco konzorcium modelljével, az Agorával pályázott - az első három helyezetténél jóval magasabb árral. A nyertes Volvo 20 százalékkal kínálta olcsóbban Lengyelországban gyártott portékáját, amelyből a BKV az első menetben 3,1 milliárd forintért ötven darabot vásárolt. A Volvo a magyar megrendelő kérésére néhány kisebb átalakítást végzett a típuson: az alacsony padlós buszokon az ablak például bukó helyett eltolható üvegű, s a 105 személyes járgány szellőztetését nem légkondicionáló, hanem légcserélő berendezés végzi. A Stadionok és a Deák tér megálló közötti felújítás ideje alatt a metrópótló járatok percenként közlekednek a számukra kialakított külön buszsávokban, de a forgalmasabb csomópontokon, például a Blaha Lujza téren reggel és délután forgalomirányító rendőrök vezénylik a közlekedést. A várhatóan augusztus végén záruló munkálatok után az új buszokat a 7-es, a 7/A és a 9-es járatok vonalára állítja be a BKV. A szerződés szerint a Volvo további 100 busz szállítására nyert opciót, amelynek lehívásáról még a nyáron dönt a Fővárosi Közgyűlés.