Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Az internet forradalmasítja az emberek utazási szokásait: az út hosszától kezdve az úti cél kiválasztásáig, minden rugalmassá, könnyen változtathatóvá vált - derül ki egy brit közvéleménykutatásból.
Az YouGov brit közvéleménykutató cég februári felmérése szerint az internet hozzáféréssel rendelkezők 93%-a választja a webet nyaralása megtervezéséhez és a hozzávaló eszközök megvásárlására; azaz 12 százalékkal többen, mint az előző negyed évben.
Az easyJet 2 ezer internet-hozzáféréssel rendelkező brit állampolgárt kérdezett meg arról, hogy az utazásszervezés mely fázisaira fogják igénybe venni a világhálót. Tízből heten (69%) jelölték meg az uticélokra történő rákeresést (ez 61% volt a legutóbbi negyedévben), míg a válaszadók 60%-a veszi majd igénybe világhálót az árak összehasonlítására annak érdekében, hogy a legkedvezőbb ajánlatot sikerüljön megtalálniuk.
Azonban az internetet nem csupán a fent említett kutatási célokra használják; a megkérdezettek 45%-a foglal rendszeresen jegyet és ugyanennyien szállást is a világháló segítségével.
Szoros összefüggés van a világhálóba vetett bizalom és a vállalkozó szellemű utazási szokások között. Azok, akiknek utazási terveikben Ljubljana vagy Varsó foglal el előkelő helyet, sokkal inkább intézik foglalásaikat az interneten. (a Ljubljaná-ba utazást tervezők 71%-a-, a Varsóba utat tervezőknek pedig 61%-a rendszeresen foglal az interneten keresztül). Ezzel szemben azoknak az utazóknak, akik Velencébe, vagy Amszterdamba terveznek utat, csupán 50%-uk foglal rendszeresen az interneten.
Olyan városok, mint Tallinn, Krakkó és Budapest egyre több hétvégi utazó kívánságlistáján szerepelnek, akárcsak a kelet-európai sikertörténetnek számító Prága, valamint olyan klasszikus uticélok, mint Róma vagy Párizs.
Az internet elterjedése nem csak az újonnan felfedezett uticéloknak kedvez: az utazók 50%-a ugyanis olyan régi, közkedvelt desztinációt választ, mint Velence vagy Amszterdam, amelyhez lehetőleg online foglalnak repülőjegyet és szállást.
(Mmd)
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral. A fejlesztők most is abban reménykedtek, hogy az állam kisegíti őket, Peking azonban csalódást keltett. A kínaiak igazi problémáját azonban semmilyen tőkeinjekció nem tudná megoldani.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”