szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Három cég – két német és egy magyar tulajdonú – jelentkezett a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt. 99 százalékának megvásárlására.

Három cég - a dortmundi Rhenus AG and C. KG, a regensburgi székhelyű M. Preymesser GmbH and Co. KG. Sped és az ÁTI Depo Közraktározási Rt. - jelentkezett a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt. 99 százalékának megvásárlására.

Az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. (ÁPV) közleménye szerint a Mahart Szabadkikötő Rt. szétválása során létrejövő Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt. 99 százalékos részvénycsomagjára kiírt értékesítési pályázat első fordulójára érkezett 3 pályázatot még értékelik érvényességi szempontból.

A második fordulóba az érvényes jelentkezést benyújtó ajánlattevők kerülnek meghívásra - közölte az ÁPV a testület igazgatóságának döntése alapján.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Cégvilág

Szétváló Mahart-cég.

A privatizáció előtt álló, 400 millió forint jegyzett és 1,6 milliárd forint saját tőkéjű Mahart-Szabadkikötő Rt.

Magyar márkák története

Mahart

Az 1894-ben alapított Magyar Királyi Folyam- és Tengerhajózási Rt.-t (MFTR) az addig kizárólagosságot élvező osztrák Duna Gőzhajózási Társaság versenytársaként hozták létre. Az első világháború végén a hajópark 482 úszó egységből állt. Ebből a harcok során elsüllyedt 40 darab, a háború után elkoboztak, illetve a szerbek, franciák, románok és a csehek között felosztottak 197 magyar hajót.