Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Orosz lapjelentések szerint nem kizárható, hogy Oroszország soha nem nyitja meg újra a megsérült Barátság-1 vezetéket Litvánia felé. A Moscow Times a Transneft orosz vezetékmonopólium vezetőjét idézte, aki elmondta: a vezeték 42 éves - a hasonló vezetékek élettartama általában 30 év - , és ráadásul annak idején olyan fémeket használtak fel benne, amelyek használata ma már tilos.
A vezeték napi 250 ezer hordónyi olajat szállított a litván Mazeikiu Nafta finomítóhoz és a Butinge exportterminálhoz. A Mazeikiu Nafta a helyzettel kapcsolatban korábban azt közölte, felkészült, hogy hosszabb távon is az orosz olaj nélkül működjön, a szállítmányokat a tenger felől, Butingén keresztüli olajimporttal pótolja.
Az ásványkincsekért felelős orosz minisztériumban korábban elmondták: utasították a Transneft vezetékmonopóliumot, csökkentse a nyomást a vezetékben. Ugyanakkor bejelentették, hogy akár egy évig is eltarthat a vezeték kijavítása, vagy új szakasz építése.
Ágazati elemzők nem zárják ki, hogy Oroszország meg akarja büntetni Litvániát a olajszállítási trükkökkel, mert a finomítót májusban a PKN Orlen lengyel olajcég vette meg. Moszkva azt remélte, hogy a létesítmény a Gazpromé, vagy a Rosnefté lehet. Utalnak arra, hogy a moszkvai vezetés hasonló taktikát követett a lett Ventspils olajterminálnál, miután Oroszország szerint Lettországban hátrányos megkülönböztetés érte az orosznyelvű kisebbséget.
Az orosz rendkívüli helyzetek minisztériumának korábbi nyilatkozata szerint a Barátság vezeték főága július 29-én sérült meg Krasznaja Szvoboda lakott település közelében. Mintegy 48 köbméter kőolaj jutott a szabadba, két olajfolt alakult ki, összesen mintegy 340 négyzetméternyi területen.
A környezetvédelmi hatóság közölte, hogy a közelmúltban lezajlott vizsgálat kimutatta, nem kevesebb, mint 487 " veszélyes hiányosságot" mutattak ki a vezetéken. Az olajkifolyás alig két hónappal azután történt, hogy a Transneft csővezeték üzemeltető társaság megállapodást kötött a helyi kormányzattal a társégben üzemelő vezeték "környezeti biztonságának garantálásáról".
A litván Mazeikiu Nafta olajfinomító volt a jelentések szerint az egyetlen, amely kevesebb nyersolajhoz jutott, Közép-Európát nem érintette az esemény, a lengyel, a német, a cseh, a szlovák, a magyar és az ukrán finomítók nem jelentettek fennakadást.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.