Tetszett a cikk?

Gőzerővel épülnek Európában a kifutó márkás termékek olcsóbb forgalmazására szakosodott üzletközpontok.

HVG
Gőzerővel épülnek Európában a kifutó, vagyis nem a legutolsó, hanem az eggyel korábbi divat szerinti, illetve a gyártóktól közvetlenül megvásárolt márkás termékek akár 30-70 százalékkal olcsóbb forgalmazására szakosodott üzletközpontok, az úgynevezett outletek - állítja a német Markt- und Absatzforschung GmbH piackutató intézet 17 országra kiterjedő, napokban megjelent tanulmánya.

Még az idén elkészül a legnagyobb európai outlet: a prágai repülőtértől alig 2 kilométerre, olasz beruházásban épülő Outlet Airport Prague 48 ezer négyzetméterén 160 üzlet nyílik.

Az USA-ból alig egy évtizede beszivárgott, elsősorban ruházati termékekre szakosodott újfajta üzletközpontok beruházóit tavaly az ír és az osztrák piac vonzotta leginkább: mindkét helyen a duplájára nőtt az ilyen boltegyüttesek alapterülete. A legtöbb, összesen 43 outlet Nagy-Britanniában létesült, a kelet-közép-európai piacon összesen nyolc ilyen központ működik, a két magyarországin kívül Lengyel- és Csehországban. A beruházók között Európában az amerikai McArthurGlen a piacvezető 19 százalékos részesedéssel, a második, 8,2 százalékkal a brit Realm.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Karrier

A Premier Outlets Center 400 embernek ad munkát Biatorbágyon

Megnyílik november 11-én a márkás szabadidős és divatcikkek kifutó modelljeit árusító Premier Outlets Center Biatorbágyon – jelentette be a beruházók képviseletében David Carver, a Miller Developments képviselője és Takács József, a Raiffeisen Ingatlan Rt. üzletág-igazgatója.