Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 318,83 pontos, 1,43 százalékos csökkenéssel, 21.977,58 ponton zárt pénteken.
A részvénypiac forgalma 13,8 milliárd forint volt, a vezető részvények a stagnáló Magyar Telekom kivételével gyengültek az előző napi záráshoz képest.
Blahó Levente, a Raiffeisen Bank elemzője szerint egyértelműen a nemzetközi hatások jelentették a fő motivációt a BUX esésében.
Az Egyesült Államokban májusban meglepően magasra, a várt 5,1 százalék helyett 5,5 százalékra emelkedett a munkanélküliségi ráta az áprilisi 5 százalékról. A közzétett adat hatására a dollár jelentősen gyengült az euróval szemben, a főbb részvénypiacokon pedig esésnek indultak az árfolyamok.
A vezető papírok közül a legnagyobb veszteséget az OTP szenvedte el, amely mint a legnagyobb forgalmú részvény a BÉT-en, és mint a bankszektorhoz tartozó papír a legérzékenyebb a tőkepiaci hírekre - tette hozzá az elemző.
A Mol árfolyama 400 forinttal, 1,76 százalékkal 22 300 forintra csökkent, 2 milliárd forintos forgalomban.
Az OTP részvények ára 133 forinttal, 1,96 százalékkal 6670 forintra esett, forgalmuk 9,2 milliárd forintot tett ki.
A Magyar Telekom árfolyama nem változott, 785 forintot ért, forgalma 967,9 millió forint volt.
A Richter papírok árfolyama 350 forinttal, 1,02 százalékkal 33 900 forintra gyengült, a részvények forgalma 1,1 milliárd forintot ért el.
Az Egis 365 forintos, 2,20 százalékos eséssel, 16.240 forinton zárt, forgalma 101 millió forint volt.
A kis és közepes részvények indexe, a BUMIX értéke 34,98 ponttal, 1,39 százalékkal 2.478,77 pontra csökkent.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.
A további drágulást viszont visszafogja a bőséges kínálat.
A társaság jól fial Lázárnak – és csak neki.
Érdemes árnyékba húzódni.