Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Nem minden alternatív üzemanyag bioüzemanyag, bár jelenleg még igen - világított rá az uniós energiaügyi miniszterek találkozóján a franciák képviselője. Csak az előbbibe tartozó üzemanyagok arányát kell meghatározott arányban növelni.
Az uniós energiaügyi miniszterek nem hivatalos hét végi találkozóján a rendező franciák képviselője szerint "talán nyertünk egy csöppnyi esélyt" az üvegházhatású gázoknak a tartós növekedéshez szükséges csökkentése terén. Mint a francia soros uniós elnökség kiderítette: nem arról van szó, hogy az EU tavaly vázolt terve szerint a bioüzemanyagoknak, hanem a mostani hagyományostól eltérő üzemanyagoknak a 10 százalékos részarányát kell elérni az üzemanyag-felhasználásban 2020-ra. Ezzel a bioüzemanyagokkal kapcsolatos álláspont is módosulhat, feloldódhat az ellentmondás, miszerint azok növekvő termelése a fő oka az élelmiszerárak növekedésének.
A bioüzemanyagok kiváltása terén nagyon gyorsan változnak a dolgok - mondta a francia szakminiszter, Jean-Louis Borloo és egész sort idézett az új technológiákból, kezdve a hidrogén üzemanyagként használatától az üzemanyagcellákig. Borloo mindazonáltal elismerte, hogy ma az alternatív üzemanyagok csaknem 100 százaléka jelenleg még bioüzemanyag.
Az említett 10 százalékos célkitűzést a miniszterek megerősítették, miként egyetértettek az EU "háromszor húszas" célkitűzésében is: 2020-ra az 1990-es szinthez képest a tagországoknak 20 százalékkal kell mérsékelniük szennyezőgáz-kibcsátásukat, 20 százalékot kell elérnie a megújítható energiaforrások felhasználásában és 20 százalékot az energiafogyasztás csökkentésében. A francia uniós elnökség vállalja, hogy ezen célkitűzésekhez megnyeri mind a 27 ország írásos hozzájárulását elnökségének, azaz az idei évnek a végére. A miniszterek egyetértettek, hogy az EU-nak a fentiekkel kapcsolatos kérdések alapján éreztetnie kell befolyását a kiotói megállapodás újratárgyalásánál, azaz miként alakuljon a gázkibocsátás a 2013 után évekre. Szó volt még többek között a széndioxid megtakarításáról, hogy annak aránya 2015-re 35 százalékot érjen el, de idővel, még nem tudni mikor, érje el az 50 százalékot.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.